به گزارش اخبار اقتصادی؛ ارزیابی بازار محصولات شوینده در یک ماه اخیر حکایت از افزایش 15 تا 30 درصدی قیمت برخی محصولات شوینده دارد که رشدی از مردادماه در بازار مشاهده شده است. افزایش قیمت این محصولات در بازار باعث شد تا مدیر کل نظارت بر فرآورده های بهداشتی، غذایی و دارویی سازمان حمایت در نامه ای خطاب به رئیس هیات مدیره شرکت مواد شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران بر آن تاکید کند. . انجمن صنعت که افزایش بیش از 15 درصدی قیمت مواد شوینده در فروردین ماه سال جاری مورد تایید رئیس تنظیم بازار قرار گرفته، فاقد وجاهت قانونی بوده و تخلف محسوب می شود.

رئیس انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی اوایل سال جاری از موافقت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برای افزایش قیمت محصولات شوینده تا 15 درصد خبر داد. اما ظاهرا افزایش هزینه های تولید باعث شد برخی واحدهای تولیدی سقف تعیین شده از سوی این سازمان را رعایت نکنند و همین امر باعث شد این سازمان به واحدهای متخلف هشدار دهد.

رضا حسنی مدیرکل نظارت بر بهداشت، غذا و داروی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نامه ای به رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران با اشاره به رشد تولید هزینه ها به ویژه افزایش قیمت مواد اولیه گفت: افزایش قیمت اقلام در فروردین ماه سال جاری پس از تصویب ستاد تنظیم بازار 15 درصد تصویب و به واحدهای تولیدی اعلام شد و هر قیمتی این باشد. سازمان افزایش بیش از 15 درصد را تایید نمی کند و اگر قیمت بیشتر از این مقدار باشد تخلف محسوب می شود.

حسنی همچنین در بخشی دیگر از این نامه بر لزوم ارائه لیست واحدهای تولیدی که قیمت آنها از خرداد ماه امسال 25 درصد افزایش یافته است، تاکید کرد و گفت: فهرست این واحدها باید ظرف 48 ساعت به سازمان حمایت اعلام شود تا بررسی و اقدام شود. .