• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

جهش 12 میلیون مترمکعبی تولید گاز در کشور

  • کد خبر : 34527
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
جهش 12 میلیون مترمکعبی تولید گاز در کشور

اخبار اقتصادی از شرکت ملی نفت ایران محسن خجسته مهر امروز (جمعه 6 بهمن ماه) در مراسم بهره برداری رسمی از طرح های افزایش تولید گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی با تلاش متخصصان توانمند شرکت ملی نفت ایران در میدان گازی نازگیران، با تبریک ولادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و پدر و مادر و درود بر مردان مردی که امروز به پاس شهادت و استواری این عزیزان اقتدار نظام جمهوری اسلامی است، افزود: جهادگران اقتصادی جبهه سراسری ایران از دریای نیلگون خلیج فارس، از غرب تا شرق کشور، در همین لحظه مشغول جهاد اقتصادی برای تولید و پایداری تولید است.

وی درود وزیر نفت را به تمامی همکاران شرکت ملی نفت ایران به ویژه همکاران این صنعت در منطقه سرخس و مردم شریف سرخس ابلاغ کرد و ادامه داد: به تمامی عزیزانی که در ان حضور دارند. در این دیدار بویژه از فرماندار سرخس، فرمانده سپاه سرخس، نماینده مردم، از سرخس در شورای اسلامی و سایر مدیران تشکر می کنم.

جهش 12 میلیون مترمکعبی تولید گاز در کشور

معاون وزیر نفت تصریح کرد: امروز در راستای رویکرد دولت سیزدهم برای افزایش، تسریع و تداوم تولید گاز، ۱۲ میلیون مترمکعب به تولید گاز کشور اضافه شد.

خجستمهر تاکید کرد: با بهره برداری از فاز دوم میدان گازی آغار در استان فارس، تولید گاز کشور 4 میلیون مترمکعب افزایش یافت. همچنین در استان فارس 2 میلیون مترمکعب در روز از میدان دالان افزایش و در مجموع 6 میلیون مترمکعب در روز به تولید گاز در منطقه زاگرس جنوبی افزوده شده است.

وی ادامه داد: همچنین در میدان گازی سرخس در شمال شرق کشور روزانه 6 میلیون مترمکعب افزایش تولید حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: 3 میلیون مترمکعب افزایش تولید جدید مربوط به بهره برداری رسمی از چاه های 76 و 78 در میدان نجیران و 3 میلیون مترمکعب نیز مربوط به تولید و برداشت بیشتر است. از سپرده مخزن ذخیره شاوریجده.

تولید 70 میلیون متر مکعب گاز از منطقه نذیرعان

خجستمهر امروز را روز مبارکی برای همه مردم ایران اعلام کرد و گفت: به ویژه مردم شریف شمال شرق ایران و شهرستان های همجوار و همچنین استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و استان هایی مانند سمنان، گلستان. و مازندران که به نوعی از گاز محروم هستند، تولید میدان مالکان به نفع آن خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه با افزایش 6 میلیون مترمکعبی، تولید گاز میدان نجیران به حدود 70 میلیون مترمکعب در روز می رسد، افزود: اهمیت این موضوع در این است که این میدان گاز مورد نیاز شمال شرق کشور را تامین می کند. . کشور.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: این میدان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و ظرفیت تولید از موقعیت ویژه، ممتاز و استراتژیک برخوردار است. از این رو شرکت ملی نفت ایران توسعه این میدان گازی را برای افزایش و پایداری تولید گاز در اولویت قرار داده است.

ذخیره سازی 3200 میلیون متر مکعب گاز در سال 1402

خجستمهر گفت: در هشت ماهه امسال حدود 3.2 میلیارد مترمکعب گاز در میادین سراجه قم و شوریجه دی سرخس ذخیره شده است که این میزان ذخیره سازی گاز در 10 سال گذشته است. .

وی پس از بیان اینکه ذخیره سازی گاز یک استراتژی مهم برای کشور است، افزود: از این نظر میدان نازی اهمیت زیادی دارد.

معاون وزیر نفت ادامه داد: برای توسعه میدان گازی در آینده برنامه داریم. در این زمینه علاوه بر اقدامات توسعه‌ای، در حال انجام کارهای اکتشافی جدید نیز هستیم زیرا نتایج مطالعات ژئوفیزیک به ما نشان داده است که پتانسیل‌های هیدروکربنی جدیدی در میدان نجیران وجود دارد.

خجستمهر با تاکید بر اینکه در حال حاضر روزانه بیش از یک میلیارد متر مکعب گاز در سراسر شرکت ملی نفت ایران تولید می شود، گفت: همکاران صنعت نفت در تمامی حوزه های عملیاتی از میدان مشترک پارس جنوبی تا منطقه نجیران اهتمام ویژه ای دارند. در تولید گاز پایدار .

حداکثر تولید گاز برای رشد اقتصادی مطلوب

از این میزان گاز تولیدی در کشور 240 میلیون مترمکعب متعلق به شرکت نفت مناطق مرکزی است و افزود: 70 میلیون مترمکعب در منطقه نجیران تولید می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: برنامه شرکت ملی نفت ایران افزایش ظرفیت تولید گاز کشور به 1.5 میلیارد متر مکعب در روز با سرمایه گذاری بیش از 70 میلیارد دلار است.

خجستمهر با بیان اینکه در دولت سیزدهم به طور جدی در حال برنامه ریزی و آماده سازی شرایط لازم برای افزایش ظرفیت تولید گاز هستیم، ادامه داد: حداکثر گاز تولید می کنیم تا به رشد اقتصادی مطلوب برسیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ایجاد رفاه و آسایش برای مردم با تولید گاز در کشور باید در مصرف گاز صرفه جویی کرد، گفت: باید صرفه جویی کنیم تا بتوانیم از گازی که داریم برای رشد اقتصادی، رشد صنعتی استفاده کنیم. ، مدرنیزاسیون نیروگاه ها و افزایش تولید، از ثروت کشور استفاده کرده و آن را به صادرات اختصاص دهند.

اجرای 300 میلیارد تومان پروژه مسئولیت اجتماعی در منطقه سرخس

معاون وزیر نفت تاکید کرد: ما در شرکت ملی نفت ایران مدیریت تولید را بر عهده داریم و مردم در سراسر کشور باید مدیریت مصرف را بر عهده بگیرند.

خجستمهر با بیان اینکه امروز فرصت مغتنمی برای تبریک این اقدام جهادی است، گفت: همه ما قدردان ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم و از تمامی کارگران، کارکنان و مدیران دست اندرکار بخش های مختلف صنعت نفت تشکر می کنم.

وی افزود: شرکت ملی نفت ایران 300 میلیارد تومبه اعتبارات مسئولیت اجتماعی در منطقه سرخس اختصاص داده است که به تدریج در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: کارکنان منطقه سرخس نیز انتظاراتی داشتند که در سفر قبلی به این منطقه قول رفع آن را دادند. در این زمینه جذب 176 نفر از افراد بومی انجام و کار مصاحبه به پایان رسیده و کار اداری ادامه دارد. همچنین هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران بحث اضافه کاری و استفاده از امتیاز ماهواره را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، افزایش تولید گاز از میدان نجیران به پایداری شبکه گازرسانی در شش استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران و سمنان منجر می شود.

این دستاورد ارزشمند حاصل تلاش مستمر متخصصان ذیصلاح شرکت ملی نفت ایران بوده و انتظار می رود برکات حاصل از آن در جهت سعادت مردم و آبادانی ایران عزیز مثمر ثمر باشد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34527

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.