• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

جدول جدید قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران

  • کد خبر : 31099
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
جدول جدید قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران

اخبار اقتصادی، آمار جدید بانک مرکزی از تغییرات قیمت خانه در تهران نشان می‌دهد: در آبان ماه 1402 تعداد آپارتمان‌های مسکونی عرضه‌شده در شهر تهران به 3.6 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل 14.7 درصد افزایش و 55.1 درصد کاهش داشت. به ترتیب.

همچنین در این ماه متوسط ​​قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی عرضه شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی تهران 757.7 میلیون ریال بوده که نسبت به ماه قبل 0.4 درصد کاهش و 62.2 افزایش داشته است. ٪. نسبت به مدت مشابه سال گذشته.

بر اساس این گزارش، حجم معاملات در این ماه نسبت به ماه قبل 14.8 درصد افزایش داشته است. رشد مثبت حجم معاملات همراه با کاهش قیمت مسکن که ادامه روند نزولی این مولفه از تیرماه سال جاری، نشان از آرامش نسبی در بازار معاملات ملکی تهران طی ماه‌های گذشته دارد.

را

تحلیل توزیع تعداد واحدهای مسکونی عرضه شده در آبان ماه امسال در شهر تهران با توجه به قدمت بنا حاکی از آن است که واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 28.6 درصدی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

همچنین توزیع تعداد معاملات انجام شده به تفکیک مناطق تهران در آبان ماه سال جاری حاکی از آن است که در بین مناطق 22 گانه شهر تهران، منطقه 5 با سهم 14.7 درصدی از کل، بیشترین تعداد قراردادهای وعده داده شده را به خود اختصاص داده است. اقدامات. همچنین مناطق 10، 2 ​​و 4 به ترتیب با 9.2، 8.2 و 7.5 درصد در رتبه دوم قرار دارند.

تحقیقات بانک مرکزی نشان می دهد که در بین مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین میانگین قیمت هر متر مربع ساخت و ساز مسکونی معادل 1357.4 میلیون ریال در منطقه 3 و کمترین آن با 350.1 میلیون ریال در منطقه 18 به ثبت رسیده است.

جدیدترین قیمت مسکن در تهران

چه تغییری در نرخ اجاره بها در تهران ایجاد کرد؟

گفتنی است در ماه مورد بررسی رشد شاخص اجاره مسکن در تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه قبل به ترتیب 2 و 3 درصد بوده است.

رشد نقطه به نقطه شاخص مذکور در آبان ماه امسال در تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 51.6 و 57.7 درصد است.

تسنیم

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31099

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.