• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

تورم منفی چین از کاهش قیمت سنگ آهن حمایت می کند

  • کد خبر : 35224
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
تورم منفی چین از کاهش قیمت سنگ آهن حمایت می کند

رکود بخش املاک و مستغلات چین و انتشار آمارهای منفی از اقتصاد این کشور به قیمت سنگ آهن خاتمه یافت و باعث شد این محصول به کمترین قیمت خود در 3 ماه اخیر برسد. تورم در چین به پایین ترین سطح در 14 سال گذشته رسیده است. این داده ها نشان می دهد که بازارهای داخلی چین با رکود شدیدی روبرو هستند و بنابراین سیگنال منفی موثری را به بازارها رسانده اند.

اخبار اقتصادی، سنگ آهن وارداتی به چین در ماه فوریه کانال 130 دلاری را از دست داد. به این ترتیب این محصول تحویلی با نرخ 63.5 درصد تحویل بندر تیانجین چین دوباره به انتهای کانال قیمت 128 دلار سقوط کرد که کمترین قیمت فروش آن در سه ماه گذشته پس از نهم بود. . روز نوامبر سال گذشته

تورم منفی چین کالاها را ناامید کرد

نرخ تورم در ماه ژانویه در چین 0.8- درصد اعلام شد که پایین‌ترین نرخ تورم این کشور در 14 سال گذشته بود. در عین حال این رقم برای رشد شاخص قیمت مصرف کننده در چین اعلام شد که نظرسنجی رویترز از تحلیلگران، تغییر منفی 0.5 درصدی این شاخص را در دوره سالانه پیش بینی کرده بود. با این حال، داده های رسمی چین نشان داد که وضعیت در بازارهای چین بدتر از حد انتظار است. در عین حال، این چهارمین ماه متوالی بود که تورم چین در محدوده منفی اعلام شد.

شاخص منفی قیمت مصرف کننده در چین حاکی از رکود در اقتصاد این کشور است و بنابراین این داده ها سیگنال منفی موثری را برای بازارهای کالایی از جمله سنگ آهن به همراه داشته است.

انتشار داده های منفی در مورد اقتصاد چین، علیرغم محرک های پی در پی اعلام شده توسط مقامات چینی؛ پیشینه اقتصاد کلان در این کشور منفی است و باعث فرار سرمایه ها از این کشور می شود. علاوه بر این، این داده ها تمایل به سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات چین را کاهش می دهد و بنابراین سیگنال منفی موثری را به بازار فولاد آورده است.

سنگ آهن وارداتی به چین با عیار 63.5 درصدی در هفته منتهی به جمعه 9 فوریه، هفتگی 4.5 درصد و ماهانه 8.9 درصد کاهش داشته است. با این حال، این محصول همچنان 1.9 درصد گرانتر از مدت مشابه سال گذشته به فروش می رسد.

خانه های چینی نوساز در مدار نزولی

قیمت مسکن نوساز در چین در ماه دسامبر نیز با سریع ترین سرعت از سال 2015 کاهش یافت و حرکت نزولی در این بازار به ششمین ماه متوالی رسید. این داده ها نشان داد که بازار املاک و مستغلات در چین در رکود است که سیگنال منفی موثری را نیز برای سنگ آهن به همراه داشت.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35224

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.