• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
3

تلاش شیلی برای تامین تقاضای جهانی لیتیوم/ شیلی به دنبال تسلط بر بازار لیتیوم است!

  • کد خبر : 39993
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱
تلاش شیلی برای تامین تقاضای جهانی لیتیوم/ شیلی به دنبال تسلط بر بازار لیتیوم است!

اکوایران: یک شرکت معدنی شیلیایی قصد دارد ساخت اولین پروژه لیتیومی خود را تا سال 2028 آغاز کند. این پروژه بخشی از تلاش های دولت شیلی برای افزایش نقش خود در تولید لیتیوم، ماده حیاتی برای باتری های خودروهای الکتریکی است.

اخبار اقتصادی، ENAMI (شرکت دولتی معدنی شیلی) در نظر دارد تا سال 2028 ساخت اولین پروژه لیتیوم خود را در این کشور آغاز کند. این بخشی از تلاش های دولت برای تقویت نقش خود در تولید این فلز پرتقاضا است.

بر اساس گزارش رویترز، ENAMI که مس را برای شرکت های معدنی محلی پردازش می کند. وظیفه آن پیشبرد اولین پروژه های لیتیوم دولت در کنار کودلکو (یکی از بزرگترین شرکت های معدنی دولتی شیلی) است. شیلی دومین تولید کننده لیتیوم در جهان است. لیتیوم ماده اصلی در بیشتر باتری‌های خودروهای الکتریکی است و تغییر جهانی به سمت خودروهای الکتریکی تقاضا برای این فلز فوق‌سبک از سوی خودروسازان و قدرت‌های جهانی را افزایش داده است. ENAMI در این ماه به دنبال یک شریک خصوصی برای ارائه حمایت مالی یا عملیاتی از پروژه در سه میدان نمک واقع در منطقه آتاکاما در شمال شیلی است.

محدودیت دامنه نوسان چقدر است؟

ایوان ملینارز، مدیر کل ENAMI در مصاحبه ای گفت: “ما در حال حاضر در حال توسعه مهندسی هستیم تا پروژه بتواند در سال 2027 یا 2028 ساخت و ساز را آغاز کند.” وزارت دارایی قصد دارد تا سال 2030 تولید لیتیوم جدید در شیلی را آغاز کند. “ما به دنبال شرکای هستیم که تا پایان ما را همراهی کنند؛ شرکای با حمایت مالی برای تضمین منابع مورد نیاز، که همچنین تجربه لازم برای توسعه یک پروژه را داشته باشند. از این نوع “افزود ملینارز.

در حال حاضر تنها SQM (بزرگترین تولیدکننده لیتیوم شیلی) و Albemarle (یک شرکت معدنی ایالات متحده) لیتیوم را در شیلی تولید می کنند که یکی از بزرگترین ذخایر این فلز سفید در جهان را دارد. ENAMI انتظار دارد در نهایت حدود 60000 تن لیتیوم در سال تولید کند. با این حال، اکتشافاتی برای اندازه گیری غلظت لیتیوم و سایر داده ها در حال انجام است که امکان تخمین های دقیق تری را فراهم می کند. با توجه به میزان لیتیوم موجود و سرمایه گذاری مورد نیاز، ENAMI میزان مشارکت خود در این پروژه را که نزدیک به 30 هزار هکتار از نمکزارها را پوشش می دهد، تعیین خواهد کرد.

تتر بیدار شد/شرایط افزایش بازار سهام

شرکت لیتیوم ارامت (یک معدنکار فرانسوی) در سال گذشته با هدف کسب مجوزهای لازم برای استخراج لیتیوم، امتیازات معدنی را در همین مزارع نمک خریداری کرد. ملینارز گفت: توافق احتمالی با ارامت به نوع استخراج لیتیوم بستگی دارد. در ماه آوریل، ENAMI از 30 شرکت، از جمله Rio Tinto (یک شرکت چند ملیتی بریتانیایی-استرالیایی که دومین شرکت بزرگ معدن و فلزات در جهان است)، Eramet و LG Energy (یک شرکت باتری مستقر در سئول، کره جنوبی) پیشنهاداتی دریافت کرد. برای آزمایش فناوری استخراج دریافت شد. هدف انتخاب پنج تا هفت شرکت برای استفاده از فناوری موفق در تولیدات آتی است.

بدهی گاز شلارد را مجازات کرد

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39993

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.