• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

ترون چیست؟ آموزش خرید ترون در ایران

  • کد خبر : 35325
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
ترون چیست؟ آموزش خرید ترون در ایران

ترون در سال 2017 توسط بنیاد ترون راه اندازی شد و ترون یک پلتفرم غیرمتمرکز است و برای تبدیل شدن به یک شبکه جهانی جهت اشتراک گذاری محتوای که توسط هیچ شرکت دیگری مانند یوتیوب، گوگل و.. کنترل نمی شود طراحی شده است. توکن اختصاصی ترون با نماد TRX ابتدا به روی شبکه اتریوم با استاندارد ERC-20 ساخته و عرضه می شد اما یک سال بعد ترون، بلاک چین اختصاصی خود را معرفی کرد. برای خرید ترون میتوانید به صرافی آنلاین پی ام ایکس چنج مراجعه نمایید.

خرید ترون

یکی دیگر از اهداف اصلی ترون ایجاد یک بستر برای حمایت از سازندگان محتوا که درآمد محدودی دارند است و در این سیستم علاوه بر ارائه پاداش‌های فراوان به تولید کنندگان، شرایطی ایجاده شده است که در آن طرفداران و حمایت کنندگان این افراد بدون واسطه بتوانند هدایا مالی خود را ارسال کنند. بلاک چین ترون از قرارداد های هوشمند انواع مختلف شبکه های دیگر و برنامه های غیرمتمرکز پشتیبانی می کند.

پلتفرم این ارز دیجیتال از مدل UTXO استفاده می‌کند، همان مدلی که بیت‌ کوین از آن استفاده می‌کند. این مدل، تراکنش‌ها را به صورت مجموعه ‌ای از ورودی‌ ها و خروجی‌ ها ثبت می‌ کند. ورودی ‌ها نشان‌ دهنده‌ی مقدار ارز دیجیتالی است که در یک تراکنش خرج می‌شود و خروجی ‌ها نشان‌ دهنده‌ی مقدار ارز دیجیتالی است که در یک تراکنش دریافت می‌شود. تمام تراکنش‌ های انجام‌ شده در این سیستم، در یک دفتر کل عمومی ثبت می‌شوند که به کاربران اجازه می‌دهد تا تاریخچه ‌ی تراکنش‌های خود را به ‌راحتی پیگیری کنند.

پلتقرم ترون برای ایجاد یک اینترنت غیر متمرکز ساخته شده و به عنوان وسیله ای برای پیشرفت dApps عمل می کند. ترون در تلاش است تا به طور کلی جایگزین بلاک چین اتریوم شود و افراد می توانند در این شبکه برنامه های کاربردی خود را ایجاد کنند.

بلاک چین ترون

ذخیره داده در ترون TRX توسط یک سیستم انجام می شود که نیاز به وجود نهاد مرکزی ندارد و بدون پرداخت هزینه این اطلاعات حفظ می شوند. سازندگان محتوا توکن های ترون را به عنوان درآمد خود دریافت می کنند.

بلاک چین ترون به تولید کنندگان محتوا اجازه می دهد تا ارز دیجیتال خود را ایجاد کنند و از آنها در برنامه های خود استفاده کنند. بازی های غیر متمرکز ترون به نوعی طراحی و ساخته می شوند که در آن سازندگان بازی به طور مستقیم می توانند هدایا مالی خود را از طریق ارز دیجیتال دریافت کنند.

اکوسیستم ترون داری سه ساختار ساده زیر است:

  • ساختار ذخیره ساز شبکه ترون: این ساختار وظیفه نگهداری و حفظ داده های شبکه، اطلاعات قدیمی و وضعیت بلاک چین را به صورت کاملا ایمن دارد.
  • ساختار عمل گرا: توسعه دهندگان اهمیت زیادی دارند در این ساختار و در آن توکن های ترون برای پیشرفت برنامه و کیف پول استفاده می شود.
  • ساختار اصلی و هسته ترون: این بخش مسئول اجرای دستورالعمل‌های قراردادهای هوشمند است و فقط از دو زبان برنامه نویسی جاوا و سالیدیتی پشتیبانی می کند.

ابزار اصلی حفاظت از شبکه ترون، سیستم اثبات سهام نمایندگی شده و یا dPoS است که جایگزین الگوریتم های اجماع اثبات سهام و یا اثبات کار شده است.

این یک ویژگی مثبت و رقابتی ترون است که ترون با تقسیم و پردازش تراکنش ها به چند دسته، کارایی و توان عملیاتی خود را افزایش داده است و همچنین انرژی شبکه در این حالت کارآمدی بیشتری دارد.

این ویژگی سرعت پردازش تراکنش ها را نسبت به سیستم اثبات کار چند برابر می کند. به گفته تیم توسعه ترون، این پلتفرم از توان عملیاتی خوبی برخوردار است و تا 2000 تراکنش در ثانیه را بدون کارمزد پردازش می کند. این اقدام منجر به افزایش تعداد تراکنش‌های پردازش شده در هر ثانیه نسبت به سیستم‌های اثبات کار می شود.

بلاک چین بیت کوین 6 تراکنش و اتریوم 25 تراکنش در ثانیه می تواند پردازش کند اما همان‌طورکه می دانید این عدد برای پلتفرم ترون به 2000 تراکنش در ثانیه می رسد.

یکی از بزرگ ترین خرید های ترون سرویس اشتراک گذاری فایل بیت تورنت در سال 2018 بود که باعث شد این پروژه در بهترین حالت یک پلتفرم غیر مترکز، برای اشتراک گذاری محتوا و سرگرمی توصیف شود.

بخشی از اهداف ترون شامل: اشتراک گذاری ساده فایل ها و محتوا ها، ایجاد محتوا و ارسال پاداش های مالی از طریق توکن های ترون، اجازه ساخت توکن های شخصی و غیر متمرکز به تولید کنندگان محتوا و بازی می شود همچین ترون یک بلاک چین محبوب برای توسعه برنامه های غیر متمرکز تبدیل شده است.

بنیانگذار ترون کیست؟

ترون توسط جاستین سان، که اکنون به عنوان مدیرعامل آن فعالیت می‌کند، تاسیس شد. جاستین سان سازنده ارز دیجیتال ترون، تحصیلات خود را در دانشگاه پکن و دانشگاه پنسیلوانیا به پایان رساند و در سال 2017 توسط فوربس آسیا به عنوان یکی از 30 کارآفرین برتر زیر 30 سال شناخته شد. جاستین سان متولد سال 1990 قبل از تأسیس ترون، نماینده اصلی ریپل درچین بود.

برسی ویژگی های منحصر به فرد ترون

حذف پلتفرم های متمرکز می تواند به ایجاد یک بازار آزاد برای اشتراک گذاری محتوا کمک کند و سازندگان محتوا در پلتفرم های غیر متمرکز بدون واسطه با طرفداران و حامیان خود ارتباطی برقرار کنند و درآمد خود را بدون کارمزد دریافت کنند.

با توجه به اینکه صنعت سرگرمی رو به دیجتالی شدن می رود، ترون با امکانات و ویژگی های بلاک چین خود، می تواند در این بخش نیز نسبت به سایر پلتفرم ها برتری داشته باشد.

ترون یک تیم از توسعه دهندگان با استعداد از سراسر جهان را استخدام کرده است که برخی از آنها سابقه فعالیت در شرکت های بزرگی مانند ریپل را دارند. برخلاف اینکه برنامه های توسعه در پلتفرم های دیگر مبهم است، ترون یک برنامه کاری که اهداف خود را برای سال‌های آینده نشان می‌دهد ارائه می‌کند.

اعتبار سنج ها بر اساس تعداد توکن های خود در مکانیزم اجماعی ترون، انتخاب می شوند و کاربران می توانند با فریز کردن TRX، حق رأی در شبکه بلاک چین ترون را کسب کنند. سازندگان بلاک ترون درازای تأیید تراکنش‌ها، پاداش دریافت می‌کنند. این پاداش‌ها بین افرادی که به تولیدکنندگان بلاک رأی داده‌اند هم توزیع می‌شود.

توکن های در گردش ترون

در حال حاظر در زمان نگارش این مقاله، تقریبا 71.6 میلیارد از 100 میلیارد توکن ترون در گردش است. حدود 55 میلیارد توکن ترون در عرضه اولیه ترون در سال 2017 فروخته شد که 15 میلیارد از آن به سرمایه گذاران خصوصی و 40 میلیارد به شرکت کنندگان اختصاص یافت.

خرید ترون از پی ام ایکس چنج

پی‌ام‌ایکس چنج به عنوان یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران شناخته می‌شود و امکان معامله با انواع ارزهای دیجیتال را برای کاربران به صورت فراگیر فراهم می‌کند. با ارائه خدمات متنوع و کاربرپسند، این صرافی جایگاه ویژه‌ای در میان کاربران به دست آورده است. پی‌ام‌ایکس چنج با ارائه خدمات مطمئن و سریع، به یکی از منابع اصلی برای خرید و فروش ترون تبدیل شده است.

برای خرید ترون، ابتدا باید در صرافی پی‌ام‌ایکس چنج ثبت نام کنید. این اقدام با مراجعه به سایت پی‌ام‌ایکس چنج و انتخاب قسمت خرید و فروش آسان ارزهای دیجیتال انجام می‌شود. سپس ارز مبدا و مقصد را انتخاب و مقدار مورد نیاز خود را وارد می‌کنید.

در مرحله بعد، شماره تماس خود را وارد کرده و اطلاعات هویتی خود را تکمیل می‌کنید. لازم به ذکر است که اطلاعات و شماره تماس باید متعلق به شخص خود شما باشد. پس از استعلام و تأیید اطلاعات، به مرحله بعد می‌پردازید.

در مرحله بعد، شماره کارت بانکی و آدرس کیف پول خود را وارد کرده و از طریق درگاه پرداخت ارز دیجیتال ترون خریداری می‌کنید. پس از تأیید سفارش، ترون خریداری شده به کیف پول شما واریز می‌شود. این فرایند با ارائه خدمات سریع و مطمئن توسط پی‌ام‌ایکس چنج به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی به ترون مورد نظر خود دست پیدا کنید.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35325

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.