• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

تبدیل اجباری پژو 207 و تارا دستی توسط ایران خودرو

  • کد خبر : 31303
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
تبدیل اجباری پژو 207 و تارا دستی توسط ایران خودرو

عباس علی آبادی وزیر صمت پیشتر اعلام کرده بود: خودروسازان طبق قانون، آنها حق ندارند خریداران را مجبور به خرید محصول خود کنند و باید طبق قرارداد عمل کنند.

اما شرکت های خودروسازی به ویژه ایران خودرو این موضوع را نادیده می گیرند و مشتریان را مجبور به خرید خودروهای ارتقا یافته با پرداخت قیمت بالاتر و در غیر این صورت پول خود را پس می دهند.

این نوع اقدام ایران خودرو در مطالبه مشتریان برای تعویض خودرو زمانی انجام می شود که آنها باید طبق قانون به قرارداد خود با مشتری متعهد باشند و عذری برای تحویل ندادن خودرو نداشته باشند اما متاسفانه بهانه استاندارد 85 گانه است. باعث شده است که مشتری در شرایطی قرار بگیرد که به او می گوید یا باید ماشین جدید بخرد یا ماشینی به او نمی دهند.

البته وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروسازان به من گفته اند که به مشتریان توصیه می کنند خودرویی را نسبت به خودروی دیگر بخرند، اما اکنون مشتری می تواند این توصیه را رد کند. اما عملاً هیچ توصیه‌ای وجود ندارد و مشتری که ماه‌ها منتظر خودروی ثبت‌شده خود در سامانه یکپارچه است، ناگهان با تماسی از سوی شرکت مواجه می‌شود که به او می‌گوید کالای ثبت‌شده‌اش تغییر کرده و می‌تواند این خودروی جدید را خریداری کند.

این در حالی است که در زمان عقد قرارداد، مشتری با توجه به سبد درآمدی خود اقدام به خرید خودرو می کند و خودروساز نباید با تغییر گزینه های متعدد، مشتری را مجبور به خرید خودروی جدید کند.

در حال حاضر مشتریان پژو 207 دستی نتوانسته اند خودروی خود را تحویل دهند و ایران خودرو می گوید باید پژو 207 جدید بخرد و در این شرایط خریدار باید 150 میلیون تومان پول بیشتر به این شرکت بپردازد.

در ضمن تبدیل اجباری تار دستی ساده به tare v1 plus نیز باعث نارضایتی مردم شده و تاکنون هیچ مرجعی از جمله سازمان پشتیبانی پاسخی به این موضوع نداده است.

تسنیم

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31303

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.