• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

بهترین استیبل کوین برای ایرانی ها کدام است؟

  • کد خبر : 39220
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
بهترین استیبل کوین برای ایرانی ها کدام است؟

بهترین استیبل کوین برای ایرانی ها به ترتیب اهمیت عبارت است از:

  • تتر(tether)
  • یو اس دی سی (USDC)
  • دای (Dai)

استیبل کوین ها برای ایرانیانی که در چشم انداز ارز دیجیتال فعال هستند ارزش قابل توجهی دارند. در اصل، بسیاری از آنها به جای خرید دلار آمریکا، استیبل کوین‌هایی مانند تتر را انتخاب می‌کنند که فرآیند کسب سریع‌تر و ساده‌تر از ارز فیزیکی را ارائه می‌دهد. این افراد به دنبال شرکت در تجارت نیستند. هدف آنها صرفاً محافظت از سرمایه خود در برابر فشارهای تورمی در اقتصاد کشور است. علاوه بر این، استیبل کوین‌ها برای کسانی که در پلتفرم‌های معاملاتی بین‌المللی شرکت می‌کنند ضروری است. فرآیند تبدیل ریال به استیبل کوین، از طریق صرافی‌های محلی و انتقال آن به مبادلات خارجی، بسیار ساده‌تر از معاملات سنتی ارز خارجی است.

نقش استیبل کوین در بازار داخلی ایران

استیبل کوین‌ها در اکوسیستم‌های مالی در کشورهای مختلف، از جمله ایران، که تأثیر آن‌ها بر اساس مقررات دولتی، ثبات اقتصادی و پذیرش بازار در نوسان است، بسیار مهم هستند. چرا استیبل کوین ها در ایران بسیار مهم هستند:

1 – دور زدن تحریم ها

ایران با تحریم های بین المللی متعددی مواجه است که مانع از توانایی های تجاری و دسترسی این کشور به بازار مالی جهانی می شود. استیبل کوین‌ها که معمولاً به ارزهای باثبات‌تری مانند دلار آمریکا متصل می‌شوند، مسیری را برای افراد و شرکت‌ها برای انجام تجارت بین‌المللی و دور زدن برخی از این موانع تجاری ارائه می‌دهند.

2 – حفظ ثروت

با وجود پول ملی، ریال، که تحت کاهش ارزش و تورم قابل توجهی قرار می گیرد، استیبل کوین ها به عنوان دارایی دیجیتالی عمل می کنند که ارزش خود را در برابر ارزهای با ثبات تر حفظ می کند و به ایرانیان در حفظ ثروت کمک می کند.

3 – ساده سازی حواله ها

استیبل کوین‌ها در مقایسه با سیستم‌های بانکداری سنتی، حواله‌های سریع‌تر و کم‌هزینه‌تری را امکان‌پذیر می‌کنند، که به ویژه با توجه به تحریم‌هایی که بخش بانکی ایران را به شدت محدود می‌کند، سودمند است.

4 – تسهیل معاملات بین المللی

برای کسب‌وکارهای ایرانی، استیبل کوین‌ها وسیله مناسبی برای تسویه صورت‌حساب‌ها و قراردادهای بین‌المللی با هزینه‌های کمتر نسبت به روش‌های بانکداری سنتی است.

اکوسیستم پذیرش رو به رشد ارزهای دیجیتال

با افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال در ایران، در درجه اول به عنوان ابزاری برای دور زدن تحریم های اقتصادی، استیبل کوین ها به دلیل نوسانات کمتری که در مقایسه با ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین دارند، به گزینه ای مطلوب برای معاملات و پس انداز روزانه تبدیل می شوند. البته توجه به این نکته ضروری است که برای نگهداری استیبل کوین ها نیاز به یک کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری دارید که نوع سخت افزاری آن، امنیت بالاتری دارد. اگر نمی دانید که کیف پول سخت افزاری چیست؟، می توانید در اینترنت یک جستجویی انجام دهید تا اطلاعات دقیق تری در این باره کسب کنید.

بهترین استیبل کوین برای سرمایه گذاری ایرانیان

رفع پیچیدگی های خرید استیبل کوین در ایران

شرکت‌کنندگان ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال، مانند همتایان جهانی خود، هنگام برخورد با استیبل کوین‌ها با چالش‌های متعددی روبرو هستند. این چالش ها تا حدی مختص ایرانیان و تا حدودی در چشم انداز تجارت بین المللی رایج است. در زیر به جزئیات برخی از مسائل حیاتی مختص کاربران ایرانی می پردازیم.

1 – ایمن سازی استیبل کوین ها

حتی با انتخاب یک استیبل کوین بهینه، ایمن سازی آن بسیار مهم است. به ایرانی ها توصیه می شود که در کیف پول های سخت افزاری مانند Trezor، Ledger یا Elipal سرمایه گذاری کنند که از طریق فروشندگانی مانند ایرانیکارت، برای خرید در دسترس هستند. با این حال، برای کسانی که از کیف پول های نرم افزاری استفاده می کنند، احتیاط ضروری است. حتی کیف پول های شناخته شده ای مانند کیف پول اتمی نیز در برابر هک آسیب پذیر بوده اند. بسیار مهم است که گزینه های مختلف کیف پول را به طور کامل ارزیابی کنید تا از امنیت دارایی های خود اطمینان حاصل کنید.

2 – اختلاف قیمت بین ریال و دلار

به طور کلی، استیبل کوین‌ها با یک دلار در هر واحد تعیین می‌شوند. با این حال، ایرانی ها اغلب با قیمت های بالاتری برای استیبل کوین در صرافی های محلی نسبت به نرخ رسمی دلار مواجه هستند. به عنوان مثال، قیمت تتر گاهی تا 1000 تومان از دلار هم فراتر می رود. اگر نمی دانید، ارز دیجیتال تتر چیست؟، کلمه ی “تتر” را با نام ” گروه مالی آرادفین، در گوگل سرچ کنید، تا کامل ترین مقاله را در این باره مطالعه کنید.

3 – نوسانات بازار استیبل کوین

در مواقعی، ارزش استیبل کوین ها به دلیل عدم تعادل در عرضه و تقاضا یا مشکلات شرکت صادرکننده می تواند در نوسان باشد. برای مثال، شرکت صادرکننده تتر به دلیل عدم شفافیت در مورد ذخایر مالی خود با انتقاداتی مواجه شده است. هنگام انتخاب یک استیبل کوین، مهم است که تنوع موجود را در نظر بگیرید که به انواع متمرکز و غیرمتمرکز طبقه بندی می شود و درک پشتوانه های مختلفی که ممکن است داشته باشند.

4 – کارمزد تراکنش برای نقل و انتقالات استیبل کوین

هزینه انتقال استیبل کوین در شبکه های بلاک چین می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. به عنوان مثال، تتر در بیش از ده شبکه بلاک چین عمل می کند، اگرچه صرافی ها و کیف پول ها ممکن است تنها تعداد کمی را پشتیبانی کنند. انتخاب مناسب ترین بلاک چین برای نقل و انتقالات مستلزم ایجاد تعادل بین نیازهای امنیتی و هزینه های تراکنش است که مستلزم بررسی و برنامه ریزی دقیق است.

پیمایش این چالش ها نیازمند یک رویکرد استراتژیک و درک عمیق از شرایط بازار محلی و پویایی گسترده تر دنیای ارزهای دیجیتال است.

بهترین استیبل کوین برای ایرانیان

بهترین استیبل کوین مناسب ایرانی ها برای خرید

وقتی استیبل کوین‌ها را برای مقاصد سرمایه‌گذاری یا معاملاتی در ایران در نظر می‌گیریم، تتر (USDT)، USDC و Dai به دلیل قابلیت اطمینان و حضور در بازار به عنوان گزینه‌های پیشرو برجسته می‌شوند. تتر، به طور خاص، پرکاربردترین استیبل کوین در پلتفرم های ایرانی است که بیش از 95 درصد از تراکنش های استیبل کوین در کشور را تشکیل می دهد. این به راحتی در صرافی های داخلی در دسترس است و خرید آسان بدون محدودیت های قابل توجه را تسهیل می کند.

مروری بر بازار استیبل کوین های پیشرو در بازار ارزهای دیجیتال

در اینجا خلاصه ای از ارزش بازار و انواع پشتوانه های استیبل کوین برتر آورده شده است:

Tether (USDT): با ارزش بازار 86 میلیارد دلار آمریکا، تتر بر اساس مدل متمرکز عمل می کند و بیشترین تراکنش پایدار در ایران است.

USDC: با داشتن ارزش بازار 24 میلیارد دلار، USDC نیز متمرکز است، با حمایت دلار آمریکا و اوراق قرضه، و برابری 1:1 را با دلار آمریکا حفظ می کند.

Dai (DAI): متفاوت از قبلی، دای یک استیبل کوین غیرمتمرکز است که توسط وثیقه اتریوم پشتیبانی می شود و ارزش بازار آن 5 میلیارد دلار است. تحت یک قرارداد هوشمند بر روی بلاک چین اتریوم عمل می کند و از ارزش 1:1 پایدار با دلار آمریکا اطمینان می دهد.

تتر به طور قابل توجهی در بین سرمایه گذاران ایرانی محبوبیت بیشتری دارد و پس از آن USDC و پس از آن دای قرار دارند و این امر بر ترجیح استیبل کوین ها با ارزش بازار قابل توجه و پشتوانه قوی تاکید دارد.

نکات امنیتی برای سرمایه گذاران استیبل کوین

برای به حداکثر رساندن امنیت هنگام برخورد با استیبل کوین ها بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

ذخیره سازی طولانی مدت: اگر قصد دارید استیبل کوین ها را برای مدت طولانی نگه دارید، از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید.

انتقالات دقیق: همیشه اطمینان حاصل کنید که شبکه های بلاک چین کیف پول ارسالی و دریافتی با هم سازگاری دارند تا از از دست دادن وجوه خود جلوگیری کنید.

آگاه باشید: به طور مرتب خود را با اخبار مربوط به بازار استیبل کوین به روز کنید. تغییرات در مقررات، مانند آنچه اخیراً توسط اتحادیه اروپا وضع شده است، می تواند بر ارزش گذاری و در دسترس بودن استیبل کوین تأثیر بگذارد.

استیبل کوین: دارایی استراتژیک در ایران

استیبل کوین ها راه جدیدی برای تجارت و سرمایه گذاری در ایران ارائه می دهند. آنها پوششی در برابر نوسانات ارز داخلی ایجاد می کنند و در حال تبدیل شدن به یک ابزار محبوب برای درگیر شدن در معاملات دیجیتال جهانی هستند. برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری هستند، توصیه می شود زمان خرید خود را زمانی تعیین کنند که نرخ ارز مطلوب است تا بازدهی را به حداکثر برسانند. در پلتفرم‌هایی مانند ایرانیکارت و انواع صرافی های ارز دیجیتال، می‌توانید طیف گسترده‌ای از بیش از 1000 ارز دیجیتال، از جمله استیبل کوین‌های برتر را کاوش کنید تا به طور موثر سبد سرمایه‌گذاری خود را متنوع کنید.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39220

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.