• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
1

بسته حمایتی دولت از بورس تهران باز نشد!

  • کد خبر : 37133
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
بسته حمایتی دولت از بورس تهران باز نشد!

بازار سرمایه امسال روند بدی به خود گرفت اما در این مدت شاهد وعده های ریز و درشت مسئولان بود که برخی از آنها محقق شد و بسیاری به وادی فراموشی افتادند.

سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری هفتگی خود در 9 آبان 1402 بسته حمایتی دولت از بازار سرمایه تا پایان سال را اعلام کرد.

احسان خاندوزی در پاسخ به سوال خبرنگار «سنا» درباره بسته حمایتی دولت از بازار سرمایه تا پایان سال، گفت: تلاش دولت بر این است که با کاهش بلاتکلیفی ها و افزایش پیش بینی پذیری بنگاه ها و … صنایع، در ماه‌های آینده و بازار سرمایه مسیر متعادل و رو به رشدی را در سال‌های آینده طی خواهد کرد.

آن روز شاخص کل بورس تهران حدود 2 میلیون واحد بود و قرار بود با خبر درمان شاخص دوباره رشد کند اما این اتفاق نیفتاد و شاخص با وجود بلاتکلیفی در دل خود. و تلاش شاخص در پایان سال جاری به مرز 2 میلیون و 150 هزار واحد رسید.

آن روز وزیر اقتصاد به طرح سهم اشاره کرد که موفقیت آمیز بود اما از طرح ۲۷ اردیبهشت چیزی نگفت. فروش قوی با درآمد اطلاعاتی که بازار سرمایه را شکست و بازار دیگر توانایی اصلاح خود را ندید.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه رئیس جمهور بر رونق و پیش بینی پذیری صنایع به ویژه صنایع بزرگ و پرطرفدار کشور تاکید دارد، تصریح کرد: بخشی از بلاتکلیفی که در هفته های اخیر رخ داد به دلیل خطرات بین المللی بحران بود. کشورهای منطقه از این رو شاخص های بازار سرمایه در ترکیه و سایر کشورها در 40 روز گذشته با نوسانات قابل توجهی مواجه بوده است.

اما پس از گذشت سه ماه از این مذاکرات، اتفاق خاصی برای هیچ یک از حوزه های هدف مذاکرات آقای وزیر رخ نداد و در رأس آنها بازار سرمایه بود که از همه بازارها و تورم سالانه کنار گذاشته شد تا اینکه داغ شد. نقره سهام در ایران به اوج می رسد.

در ادامه صحبت های آقای خاندوزی به این موضوع نیز اشاره شد که خودروساز حق افزایش قیمت خودرو را ندارد. اما قیمت ها هم در بازار و هم در کارخانه افزایش یافت.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: تاکنون 11 هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال وارد کشور شده یا در شرف ورود به کشور و یا در حال انجام مراحل گمرکی هستند.

اما روزنامه دنیای اختاز در روزهای پایانی سال با انتشار مطلبی نشان داد که دولت در واردات خودرو موفقیت چندانی نداشته است.

دنیای اقتصاد نوشت دو سال از دستور رئیس جمهور برای آزادسازی واردات خودرو به کشور می گذرد و قرار بود سال 1402 سال اوج ورود خودرو به کشور باشد اما به دلیل این اتفاق این اتفاق نیفتاد. دلایل متعدد.

تا امروز باید حداقل 200 هزار خودرو به کشور وارد می شد اما طبق آخرین آمار تعداد کل خودروهای وارداتی به 10 هزار دستگاه هم نرسیده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37133

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.