• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

بانک ها در روز پنجشنبه تعطیل هستند.

  • کد خبر : 37954
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
بانک ها در روز پنجشنبه تعطیل هستند.

رکنا – به گزارش ایسنا، علی بابایی کارنامی در پاسخ به این سوال که آیا لایحه اصلاح ماده (87) قانون مدیریت خدمات عمومی در صورت تصویب در مجلس شامل بانک ها نیز می شود؟ وی گفت: موسسات مشمول قانون خدمات کشوری و همچنین ماده 29 برنامه ششم مشمول این لایحه هستند و با توجه به اینکه بانک ها از قانون خدمات کشوری تبعیت می کنند، در صورت تصویب لایحه مذکور در مجلس، بانک ها نسبت به اجرای آن اقدام می کنند. پنجشنبه ها نیز تعطیل باشد

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقاد از تعیین روز پنجشنبه به عنوان دومین روز تعطیلی پایان هفته و ایجاد شکاف بین اقتصاد کشور و جهان، اظهار داشت: این موضوع به نوعی درست است و به همین دلیل پیشتر در کمیسیون اجتماعی روز شنبه به عنوان روز دوم تعطیلی پیشنهاد شده بود. طبیعی است که تعطیلی روز پنج شنبه به دلیل عدم خدمات رسانی دستگاه های دولتی آثار منفی بر بخش خصوصی داشته باشد، اما انشالله با رضایتی که ایجاد می شود، این آثار جبران خواهد شد.

لازم به ذکر است که مؤسسات مشمول قانون خدمات کشوری عبارتند از: کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا مؤسسات عمومی غیردولتی، مؤسسات دولتی و کلیه مؤسساتی که شمول آنها در قانون مستلزم ذکر یا تصریح نام می باشد. به عنوان دفتر ملی از ایران. شرکت نفت، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک های دولتی و بیمه.

در جلسه روز یکشنبه مورخ 29/3/1402 نمایندگان شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری با کلیات این لایحه موافقت کردند. پس از تصویب این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شد.

حسین گودرزی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس روز گذشته در گفت وگو با ایسنا، گفت: در جلسه روز یکشنبه 5 فروردین 1403 لایحه اصلاح ماده (87) قانون مدیریت وظیفه عمومی در جلسه علنی مجلس قرار گرفت. دستور کار کمیسیون که در نهایت پنج شنبه و جمعه به تصویب رسید و روزهای کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه مشخص شود. همچنین بر اساس این لایحه ساعات کار دستگاه های اجرایی مشمول قانون خدمات کشوری از 44 ساعت در هفته به 40 ساعت کاهش می یابد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37954

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.