• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
8

بازار طلا و سکه آرام گرفت/ بررسی سطوح مهم طلا

  • کد خبر : 38072
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
بازار طلا و سکه آرام گرفت/ بررسی سطوح مهم طلا

اکو ایران: بازار طلا و ارز نسبت به شرایط هیجان انگیز ابتدای هفته آرام شده است. اکوایران در این گزارش به تشریح عوامل موثر بر قیمت طلا در روز گذشته و بررسی سطوح مهم آن پرداخته است.

بازار ارز در ابتدای هفته تحت تاثیر فضای ایجاد شده از تنش های منطقه ای و احتمال تمدید جنگ در منطقه قرار گرفت و به سقف جدیدی رسید. این رویکرد نه تنها در معاملات روز قبل و بازار فردوسی، بلکه در معاملات یک شبه تتر نیز مشهود بود و قیمت تتر در زمان نگارش این مقاله 1500 توکن نسبت به بالای روز قبل و حداقل قیمت روز قبل است. روز 400 تومان.

تتر دیشب خراب شد. با این عقب نشینی، فاصله دلار و تتر به حالت عادی خود بازگشت. حباب درهم هیچ ناهماهنگی بین دلار و درهم نشان نمی دهد. به همین دلیل شروع سبز برای لایحه آمریکا پیش بینی نمی شود.

کاهش نرخ بهره تخمینی

علاوه بر دلار، قیمت طلا و ارز در ایران از ارزش یک اونس طلا در سراسر جهان پیروی می کند. روز قبل، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در مرکز ویلسون در واشنگتن سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی اعلام کرد که با توجه به قدرت بازار کار ایالات متحده و پیشرفت در تورم، بانک مرکزی بهتر است زمان بیشتری را به سیاست های سخت گیرانه تر بدهد تا داده های اقتصادی چشم انداز تحول سیاست گذاران را هدایت کند.

افزایش نرخ بهره تمایل به دارایی های بدون بهره مانند طلا را کاهش می دهد. همانطور که معامله گران تخمین می زنند که فدرال رزرو چه زمانی نرخ های بهره را کاهش خواهد داد، این اظهار نظر مانع از ادامه روند صعودی اونس جهانی طلا به دلیل تنش ها در خاورمیانه شد.

در حال حاضر طلای مذاب دارای دو سطح حمایت و مقاومت اصلی است. محدوده 15 میلیون و 700 هزار تومان حمایت از طلای آبی است که مقاومت قیمتی 16 هزار و 900 تومانی را پیش رو دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38072

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.