• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

بازار سکه در انتظار یک اتفاق مهم

  • کد خبر : 36112
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
بازار سکه در انتظار یک اتفاق مهم

اکو ایران: در شرایط کنونی بیشتر نگاه ها به حراج بزرگ سکه در مرکز مبادلات ارز و طلا معطوف شده است.

اخبار اقتصادی، مجموعه کنندگان سکه روز چهارشنبه شاهد نوسان قیمت سکه امامی بودند. به گزارش سایت اتحادیه طلا و جواهر، دیروز در نیمه نخست معاملات نقدی، فلز زرد ملی تا سطح 34 میلیون و 200 هزار تومان افزایش یافت، یعنی تقریبا 200 هزار تومان نسبت به روز سه شنبه گران شد. با این حال، ارز نتوانست به ثبات برسد و به سمت پایین رفت. به این ترتیب قیمت هر قطعه سکه امامی بعدازظهر دیروز با قیمت 33 میلیون و 750 هزار تومان بسته شد.

تعداد کمی از مردم حاضر به خرید و فروش در معاملات پشتوانه ای در چهارشنبه شب بودند و به ادعای برخی معامله گران سکه، ثبات در بازار یک شبه تجربه شد.

البته قیمت جهانی طلا صبح امروز تقریبا 3 دلار افزایش یافت و به 2034 دلار رسید.

در شرایط فعلی بیشتر نگاه ها معطوف به حراج گسترده سکه در مرکز طلا و ارز است. رویدادهای جدید این حراج روز دوشنبه منتشر شد و اگرچه طبق اخبار منتشر شده اعلام شده بود سکه جدید تاریخ ندارد، اما در آخرین خبر، علی سعیدی، مدیرعامل مرکز طلا و ارز ایران گفت: در پایان: سکه های عرضه شده در حراج 22 اسفند ماه سال 96 مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران است و تاریخ عرضه سکه های بدون تاریخ بانک مرکزی متعاقبا و با هماهنگی بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

برخی از فعالان بازار می گویند که با این اقدام، احتمالاً ارز نوسانات نزولی خواهد داشت و برخی دیگر معتقدند این اتفاق ممکن است بر حباب ارز تأثیر بگذارد.

در شرایط کنونی، تحلیلگران فنی بر این باورند که بخش رو به رشد بازار امروز برای رسیدن به مرز 34 میلیون تومبا تلاش خواهد کرد. بر اساس این دسته، در صورت تثبیت ارز بالای مرز 33 میلیون و 800 هزار تومان، احتمال ورود مجدد آن به کانال 34 میلیون تومانی وجود دارد. اما اگر ارز از مرز 33 میلیون و 750 هزار تومان خارج شود، ممکن است به تدریج تا محدوده 33 میلیون و 300 هزار تومان عقب نشینی کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36112

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.