• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
6

اوکراین به دنبال دور زدن تحریم های روسیه است. ایجاد مراکز غلات در بنادر آفریقا

  • کد خبر : 40519
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸
اوکراین به دنبال دور زدن تحریم های روسیه است.  ایجاد مراکز غلات در بنادر آفریقا

اکوایران: رئیس جمهور اوکراین از برنامه های این کشور برای ایجاد مراکز غلات اوکراینی در بنادر آفریقا با همکاری کنیا خبر داد.

اخبار اقتصادی؛ اوکراین به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان غلات در جهان شناخته می شود، صادرات این کشور پس از شروع جنگ با روسیه با چالش های متعددی مواجه شد و محدودیت های اعمال شده دسترسی به بنادر و مسیرهای صادراتی را با مشکل مواجه کرد. پیش از این و با توافق روسیه، برای چندین ماه غلات اوکراینی از طریق دریای سیاه صادر می شد، اما این مسیر با تعلیق توافق بسته شد و اکنون این کشور به دنبال مسیرهای جدید صادراتی است. چندی پیش، رومانی اعلام کرد که یک پایانه ترانزیتی برای محموله های کشاورزی، به ویژه غلات، در مرز مشترک با اوکراین راه اندازی کرده است. پس از رومانی، اوکراین اعلام کرد که به دنبال همکاری با کنیا برای ایجاد مراکز غلات در بنادر آفریقا است.

به گزارش انجمن غله ایران و به نقل از پراودا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با ویلیام روتو، همتای کنیایی خود دیدار و درباره ایجاد هاب غلات اوکراین در بنادر آفریقا گفتگو کرد.

رئیس جمهور اوکراین در صفحه شخصی خود نوشت: ما در مورد امنیت غذایی که برای هر دو کشور حیاتی است و همچنین توسعه روابط بین اوکراین و کنیا و پروژه هایی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی گفتگو کردیم.

وی افزود: در حال بررسی احتمال دخالت کنیا در ایجاد هاب غلات اوکراین در بنادر آفریقا هستیم.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40519

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.