• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
5

انتقال سهام از متوفی به ورثه رایگان شد

  • کد خبر : 29778
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
انتقال سهام از متوفی به ورثه رایگان شد

مجید عشقی مدیرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار با تشکر از برگزارکنندگان نمایشگاه کیش اینوکس گفت: امیدواریم نمایشگاه کیش اینوکس به توسعه مسائل مالی کمک کند، بازار سرمایه به عنوان یکی از بازوهای مالی نقش بسیار مهمی ایفا می کند. “. از اقتصاد کشور است.

وی افزود: طی دهه های گذشته نقش تامین مالی از طریق بازار سرمایه در اقتصاد کشور ضعیف بوده است اما خوشبختانه از سال 1383 با تصویب قانون اوراق بهادار نقش بازار سرمایه پررنگ تر شده است. .

رئیس سازمان بورس گفت: در سال 1401 حدود 1500 همات در کل سیستم بانکی علاوه بر وام های اعطایی به بخش های غیردولتی در سال های گذشته در حالی که سال گذشته این میزان در بازار سرمایه 600 همات بود که برآورد تقریباً 30 درصد است در حالی که این رقم در سال 2015 حدود 14 درصد بود.

عشقی بیان کرد: در 6 ماهه نخست امسال مجموع انتشار اوراق و افزایش سرمایه حدود 300 همت تامین مالی بوده که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به 800 همت افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این اعداد نشان می دهد بازار سرمایه می تواند نقش موثری در تامین مالی اقتصاد داشته باشد، گفت: انتظار می رود با توجه به عملکرد این ارقام افزایش یابد.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: امسال تعداد موسسات مالی فعال به بیش از هزار موسسه مالی رسیده است. در دو سال گذشته با 200 موسسه مالی تماس گرفتیم تا در قالب کارگزاری خدمات بهتری ارائه کنیم. ، مدیریت پورتفولیو و غیره به 800 عدد نیز رسیده است.

وی گفت: در 10 سال گذشته روند تامین مالی در کشور مناسب نبوده و میزان استهلاک سرمایه بیشتر از سرمایه گذاری های جدید بوده است. بنابراین برای تشویق جذب سرمایه یکی از اصلی ترین برنامه های سازمان بورس از این نظر 9 محور راهبردی و 21 برنامه است که می توان به صورت جامع به این مهم پرداخت.

عشقی تصریح کرد: موضوع ارتقای حاکمیت شرکتی به عنوان یکی از موانع جدی در بحث سرمایه گذاری شناسایی شده و برنامه ریزی هایی در این زمینه انجام شده است.

وی بیان کرد: بحث گسترش ابزارهای مالی یکی دیگر از برنامه های ما است، در حوزه خدمات مالی در بازار سرمایه خوشبختانه بخش خصوصی در سال های اخیر عملکرد خوبی داشته و بیشتر خدمات به بخش خصوصی واگذار شده است. بخش

عشقی گفت: یکی از عوامل رونق بازار سرمایه در بازار اولیه و ثانویه، قابل پیش بینی بودن این بازار است که با برخی نظرات سینوسی در بخشی از بازار سرمایه و صنایع، اعتماد سهامداران از بین رفته و آن سال ها طول می کشد برگرد.

وی بیان کرد: در طرح مهرماه حدود 2 میلیارد تومان برای این پروژه در بازار سرمایه گذاری حرفه ای تامین مالی شد که البته در حال حاضر بازار سرمایه دست از سرش برنمی دارد اما صندوق های سهام عدالت پذیره نویسی شد و مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: از همه نهادهای دولتی و حاکمیتی می خواهیم به ما کمک کنند و اعتماد ایجاد کنند. اکنون ابزارهای مالی و صندوق های سرمایه گذاری با سلیقه های مختلف در بازار سرمایه موجود است که با توجه به میزان ریسک پذیری شما قابل استفاده است.

وی گفت: عدالت شامل جمعیت 50 میلیونی می شود که تعدادی از آنها در این مدت 17 ساله جان باختند. دستگاه های متعددی به سازمان کمک کردند تا بدون هیچ هزینه ای به صورت الکترونیکی به وراث منتقل شود، تنها یکی از وراث باید با مدارک لازم به یکی از نمایندگی ها مراجعه کند.

عشقی تصریح کرد: انشاالله بتوانیم بخشی از جلسات شرکت های سرمایه گذاری استانی را تا پایان سال تشکیل دهیم که برنامه مفصلی در این زمینه در شورای عالی بورس دیده شده است.

منبع: تسنیم

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=29778

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.