• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

امسال بیش از 1.3 میلیون خودرو تولید شد

  • کد خبر : 36847
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
امسال بیش از 1.3 میلیون خودرو تولید شد

اخبار اقتصادی، مدیر دفتر صنعت خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این خبر افزود: امسال حدود یک هزار و 340 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است. بنابراین می توان گفت برنامه های تحول آفرین دولت سیزدهم در حوزه تولیدی و نظارتی به ثمر نشسته است. بازار خودرو هستند. به گونه ای که جریان تولید و عرضه خودرو در وضعیت خوبی قرار دارد و همچنین با اجرای واردات خودرو به سمت رقابتی شدن بازار خودرو کشور حرکت کرده ایم.

وی افزود: بنابراین دو عارضه مزمنی که در سال های 97 تا 1400 در بازار خودرو کشور شکل گرفت، یعنی کاهش تولید خودروسازان زیر یک میلیون دستگاه، همراه با تولید خودروهای ناقص و همچنین تلاطم بازار خودرو بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مدیریت به گونه ای بوده است که در تولید ملی امسال رشدی مشابه سال گذشته در تولید خودروهای کامل داشته باشیم.

ˈمهرداد خسرویˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال حدود یک میلیون و 332 هزار دستگاه خودروی سواری تولید شد که نسبت به تولید یک میلیون و 71 هزار دستگاه خودرو در مدت مشابه سال گذشته 6 درصد رشد نشان می دهد.

خسروی تصریح کرد: در مدت مذکور 166 هزار دستگاه وانت در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش را نشان می دهد.

این مقام مسئول در وزارت امنیت گفت: تولید بیش از 40 هزار دستگاه خودروی تجاری (ون، مینی بوس، اتوبوس، وانت، کامیون و تریلر) و رشد حدود 2 درصدی تولید در این حوزه از دیگر آمارها است. لازم به ذکر.

وی افزود: همچنین در سال جاری حدود 307 هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که نسبت به تولید 194 هزار خودرو در مدت مشابه سال گذشته حدود 58 درصد افزایش نشان می‌دهد.

خسروی تصریح کرد: در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور 23 درصد بوده در حالی که در سال 98 این سهم حدود 5 درصد بوده است.

مدیرکل دفتر صنعت خودرو همچنین اعلام کرد: امسال نزدیک به 600 هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شد که نسبت به تولید 465 هزار دستگاهی در مدت مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: از آنجایی که معتقدم ارائه تصویری شفاف بر اساس اعداد و ارقام می تواند نقش مهمی در ارتقای یک صنعت و رفع کاستی های آن داشته باشد، از سال گذشته اداره صنایع خودرو به صورت دوره ای گزارش تحلیلی ارائه کرده است. با انواع نمودارهای تولیدی و سایر مختصات صنعت خودرو کشور تحت عنوان آمار صنعت خودرو منتشر خواهد شد که در آینده نزدیک به همراه گزارش تحلیل تولید سالانه به همراه کتاب دفتر کامل صنعت خودرو منتشر خواهد شد.

ارائه منظم این گزارش با جزئیات کامل می تواند تصویر روشنی از وضعیت صنعت خودرو کشور در حوزه تولید ارائه دهد و زمینه را برای جلب مشارکت نخبگان برای ایجاد تحول در صنعت خودرو کشور فراهم کند.

گفتنی است، انتشار ماهانه آمار شفاف تولید خودرو به همراه جداول تحلیلی مختلف از رویکردهای جدید وزارت حراست در دولت سیزدهم است که تاثیر خوبی در رسانه های کشور داشته است.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36847

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.