• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
0

الزام صنایع به تامین 2 درصد برق مصرفی از منابع تجدیدپذیر

  • کد خبر : 39980
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
الزام صنایع به تامین 2 درصد برق مصرفی از منابع تجدیدپذیر

اکو ایران: صنایع با توان مصرفی بیشتر از یک مگاوات باید ۲ درصد برق مصرفی خود را از طریق انرژی های تجدیدپذیر تامین می کردند.

اخبار اقتصادی، وزارت نیرو برای اجرای آیین نامه اجرایی قانون جهش تولید دانش بنیان و بر اساس مصوبه شورای عالی نیرو، صنایعی با مصرف انرژی بیش از یک مگاوات اعلام کرد. 2 درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی های تجدیدپذیر تامین می کند. همچنین بر اساس این مصوبه، دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده 5 قانون وظیفه عمومی موظفند پنج درصد برق مصرفی را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کنند.

بر اساس این گزارش، در صورتی که مشترکان صنعتی و دستگاه های اجرایی ذیربط به وظیفه خود عمل نکرده باشند، قیمت برق مصرفی در خرداد ماه به ازای هر کیلووات ساعت 32 هزار و 297 ریال به عنوان تعرفه برای مشترکان صنعتی و 43 هزار و 500 ریال برای مشترکان صنعتی خواهد بود. عنوان کرایه تعداد دستگاه های اجرایی محاسبه می شود.

طبق ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان که در سال 1401 برای اجرا به دولت ابلاغ شد، صنایع با توان مصرفی بیشتر از یک مگاوات باید معادل یک درصد از برق مورد نیاز خود را از طریق ساخت و ساز تامین کنند نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و در پایان سال پنجم این میزان به حداقل پنج درصد می‌رسد، در غیر این صورت وزارت نیرو موظف است درصد برق مصرفی این صنایع را با نرخ برق تجدیدپذیر محاسبه کند. و از صنایع جمع آوری کنید.

همچنین در راستای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و با هدف اجرای ماده 8 مصوبات شورای عالی انرژی، کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون خدمات کشوری موظفند سالانه پنج درصد از برق مصرفی خود را تا رسیدن به آن تأمین کنند. 20 درصد مصرف سالانه از طریق انرژی های تجدیدپذیر. به عبارت دیگر، در سال 1403، مشترکان واجد شرایط باید پنج درصد از مصرف برق خود را از طریق انرژی های تجدیدپذیر تا 20 درصد در یک دوره چهار ساله (سالانه پنج درصد) افزایش دهند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39980

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.