• امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
5

الان خرید خودرو سود بیشتری دارد یا طلا و ارز؟

  • کد خبر : 41456
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
الان خرید خودرو سود بیشتری دارد یا طلا و ارز؟

دلالان می گفتند اثر محرم به بازار ارز رسیده است / بازار دینار دوباره ضرب شد / هنوز پول از صندوق های طلا برداشت می شود / بازار از عیادت طیب نیا و پزشکان حال خوبی دارد / آیا الان خودرو سود بیشتری دارد یا خرید طلا و ارز؟

با آغاز ماه محرم، معامله گران می گویند بازار ارز و ارز وارد رکود شد. آنها با توجه به سابقه بازار ارز و سکه در سال های اخیر معتقدند بازار در آغاز ماه محرم دچار رکود می شود. در این فضای راکد بازار، خرید و فروش دینار عراق تقویت شده و این ارز این روزها پیشتاز معاملات است. قیمت دینار بسته به حجم تقاضا در بازار متفاوت است و بین 40000 تا 42000 توکن در هر تراکنش متغیر است. در حالی که با توجه به برابری دینار با دلار در بازار آزاد ارز عراق و قیمت دلار در تهران، قیمت دینار حدود 39 هزار و 500 تومان برآورد می شود. یعنی اگر فردی بخواهد در عراق دینار را با تومان بخرد، هر دینار حدود 39 هزار و 500 تومان برایش تمام می شود و با فروش آن در بازار ارز تهران سود می برد.

اخبار اقتصادی، در محرم پنج سال اخیر قیمت دلار در روزهای اول محرم به جز محرم 1400 کاهش داشته است.

تجار دومین دلیل نبود بازار را ثبت خودروهای وارداتی دانستند. معاون امنیتی وزیر کشور دوشنبه امروز اعلام کرد که متقاضیان از امروز تا پنجشنبه 30 تیرماه مهلت دارند نسبت به ارائه حساب کاربری خود اقدام کنند. این مشکل باعث شده تا شاهد فروش در بازار ارز و سکه باشیم.

عده ای با مقایسه سود خریداران خودروهای وارداتی در دور قبل، گفتند کسانی که دور قبل به جای طلا و ارز خودرو خریداری کرده بودند، سود بیشتری کسب کردند.

سومین و اصلی ترین دلیل رکود بازارها، توقع دلالان از برنامه ها و وزرای پیشنهادی جناب آقای است گروهی از معامله گران معتقدند در این شرایط رکود بازار، گرانی فرصتی برای فروش است.

روز دوشنبه بزرگترین نام بازار طیب نیا بود. پس از اظهارات طیب نیا درباره تک نرخی شدن ارز، بازار به این رقم خوش بین شد. روز دوشنبه آقای مزکیان و طیب نیا با هم دیدار کردند و بازار حس خوبی نسبت به این دیدار داشت.

روز دوشنبه همچنان شاهد برداشت از صندوق های طلا بودیم. این سومین روز متوالی برداشت پول از این بازار بود که در سال 1403 بی سابقه بود و همچنین تحلیل تکنیکال این وجوه در بازار انجام شد که نشان می داد شاخص صندوق طلا همچنان در کانال صعودی به حرکت خود ادامه می دهد و به آن رسیده است. پایین کانال با این افت سه روزه. بر اساس این گزارش در صورت حفظ این کف در بازار ممکن است قیمت ها مجددا افزایش یابد.

البته روز دوشنبه قیمت طلای مذاب به زیر میانگین حمایتی خود رسید و اگر در روز سه شنبه زیر این سطح باقی بماند، روند صعودی به پایان می رسد. قیمت طلای مذاب روز دوشنبه با اختلاف منفی از 170 هزار تومان به 14 میلیون و 730 هزار تومان بازگشایی شد و تا کف 14 میلیون و 700 هزار تومان سقوط کرد. این صندوق در معاملات پشتیبان از بین رفته است. پشتوانه مهم طلای مذاب 14 میلیون و 600 هزار تومان است که در آن امکان خرید وجود خواهد داشت. اما در صورت از بین رفتن این حد، حرکت نزولی ادامه دارد و می تواند تا حدود 14 میلیون و 340 هزار تومان کاهش یابد.

قیمت ارز روز دوشنبه کاهش یافت و کانال 41 میلیون کاهش یافت. قیمت ارز روز دوشنبه با 40 میلیون و 600 هزار تومان به پایان رسید. حباب ارز نیز به پایین ترین سطح خود در سال جاری سقوط کرد.

قیمت دلار هرات روز دوشنبه از 59 هزار و 500 تومان آغاز شد و با کاهش قیمت درهم به 59 هزار و 100 تومان رسید. حمایت مهم دلار هرات روی 58 هزار و 800 تومان است که بازار می تواند واکنش نشان دهد.

قیمت درهم از 16 هزار و 250 تومان آغاز و با 50 تومان کاهش به قیمت 16 هزار و 200 تومان بسته شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41456

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.