• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

اقلام کوچک در بازار سهام نسبت به بزرگ‌ها صعودی‌تر هستند

  • کد خبر : 34599
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
اقلام کوچک در بازار سهام نسبت به بزرگ‌ها صعودی‌تر هستند

اکوایران: نمادهای کوچک و متوسط ​​امروز با ورود پول بیشتری مواجه هستند و سهم بیشتری در قسمت سبز بازار سهام دارند.

اخبار اقتصادی، در معاملات روز یکشنبه 8 بهمن ماه 1402 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 1205 واحد افزایش نسبت به روز کاری قبل به سطح 2128.36 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس با رشد 7 هزار و 122 واحدی در 740 هزار و 448 واحد قرار گرفت.

شاخص کل فرابورس با رشد 166 واحدی به 25 هزار و 661 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس نیز با یک هزار و 676 واحد افزایش به عدد 137 هزار و 421 واحد رسید.

پول واقعی را وارد بازار سهام کنید

روز یکشنبه پس از 11 روز معاملاتی متوالی، خالص تغییر مالکیت قانونی در بازار مثبت شد و 29 میلیارد تومان پول واقعی وارد بورس شد.

نماد سخت امروز بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن 24 میلیارد تومان بود. پس از ساخت، نمادهای مفاخر، شیراز، وطی و خزامیه بیشترین ورود پول واقعی را داشتند.

از سوی دیگر بیشترین خروجی پول واقعی مربوط به نمادهای شستا، فسبا، فملی، وغدیر و فولاد بوده است.

بنابراین نمادهای کوچک و متوسط ​​با ورود پول بیشتری مواجه شدند و سهم بیشتری در قسمت سبز بازار سهام داشتند.

نمادهایی که بر شاخص های سهام تاثیر می گذارند

امروز صداشت، ساشهید و شپدیس نمادهای سبز بورس بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای شستا، شپنا و کگل نیز نمادهای قرمز رنگی بودند که تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نمادهای هرمز، شگویا و آریا بیشترین تاثیر افزایشی و نمادهای الشیش، فسبا و علیس بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در میان نمادهای پرمعامله در بازار کنونی، نماد دیتام بیشترین معامله را داشت و پس از آن شستا و خزامیا قرار گرفتند. نخریس، فسبا و کرومیت بیشترین معاملات را در بازار فرابورس داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش کل معاملات در بورس به 25.8 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم 15 میلیارد و 219 میلیون تومان بود که 61 درصد از کل ارزش معاملات بازار در آن روز را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات خرد نیز با 22 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 4.988 میلیارد تومان رسید.

021108

پرمعامله ترین نمادهای بورس اوراق بهادار تهران

در معاملات جاری نماد کگل بیشترین ارزش معاملاتی را دارد بورس اوراق بهادار که 370 میلیارد تومب ارزش داشت.

پس از کگل، صرافی بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد و شستا با بالاترین ارزش معاملات در رتبه سوم قرار گرفت و پس از آن، دو نماد نخریس و کرومیت با بیشترین ارزش معاملات در رتبه های زیر قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات، سهام شاسیتا با 844 میلیون و 638 هزار و 439 سهم در رتبه نخست قرار دارد. کگل در رتبه دوم حجم معاملات در بازار قرار گرفت و جایگاه سوم را بورس به خود اختصاص داد. دو نماد داتام و کرمان نیز در رتبه بعدی بیشترین حجم معاملات در بازار قرار گرفتند.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز یکشنبه 98 نماد با صف خرید و 34 نماد با صف فروش مواجه شدند. ارزش کل صف های خرید با 11 درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به 324 میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش با 3 درصد افزایش به 238 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

021108

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34599

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.