• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

استراتژی جدید فدرال رزرو؛ آیا افزایش تورم هدف رفع مشکلات اقتصادی است؟

  • کد خبر : 39212
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲
استراتژی جدید فدرال رزرو؛  آیا افزایش تورم هدف رفع مشکلات اقتصادی است؟

اکوایران: لری مک‌دونالد، بنیان‌گذار گزارش تله‌های خرس، اعلام کرده است که فدرال رزرو برای پاسخ به مشکلات بدهی ملی باید هدف تورم آمریکا را افزایش دهد.

اخبار اقتصادی، در مصاحبه مطبوعاتی کیتکونیوز و لری مک دونالد، بنیانگذار گزارش تله خرس، تحلیل بدهی آمریکا و نرخ تورم هدف آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس گزارش کیتکو نیوز، مک دونالد گفت که با نزدیک شدن بدهی ملی به ۳۵ تریلیون دلار، تنها دو راه برای خروج وجود دارد. اولی ورشکستگی و عدم پرداخت بدهی است و دوم چاپ پول بیشتر برای پرداخت بدهی ها.

به گفته لری مک دونالد، تنها راه خروج از این نوع حفره بدهی، نگه داشتن تورم بالاتر از نرخ بهره است، بنابراین می توانید از بدهی درآمد کسب کنید. به همین دلیل است که فدرال رزرو به یک هدف تورمی بسیار بالاتر نیاز دارد.

در وضعیت آشفته بازار کار، جوانان و ساکنان شهری کمتر در دام بیکاری گرفتار می شدند.

مک دونالد اشاره کرد که فدرال رزرو باید به افزایش نرخ بهره ادامه دهد تا تورم را در سطح 2 درصد نگه دارد، اما نمی تواند این کار را بدون ایجاد یک بحران مالی به سبک سال 2008 انجام دهد امتیاز پایه اما اگر از اینجا نرخ ها را افزایش دهند، خیلی سریع یک بحران مالی بسیار بدتر از Lehman ایجاد می کنند.

فدرال رزرو برای جلوگیری از سقوط بانکی و رکود بی رحمانه باید نرخ بهره را کاهش دهد. با این حال، ابتدا باید هدف غیرقابل دستیابی تورم 2 درصدی را افزایش دهد. فدرال رزرو انتشار اوراق سفید و همکاری با سایر بانک های مرکزی در سراسر جهان را برای رسیدگی به این موضوع در یک محیط گروهی آغاز خواهد کرد.

بحث در مورد چگونگی تغییر تورم می تواند مانند همیشه در کنفرانس سیاست اقتصادی جکسون هول که هر سال در اواخر تابستان برگزار می شود آغاز شود. اگر سوراخ بدهی 35 تریلیون دارید، به نرخ های بهره کمتر از نرخ تورم نیاز دارید، جایی که در حال از بین بردن بدهی با تورم هستید. مک دونالد همچنین وضعیت بخش بانکداری ایالات متحده را ارزیابی کرد و در مورد چرخه خرید و فروش گسترده قریب الوقوع هشدار داد.

به گفته مک دونالد، ایالات متحده در دنیای تورم پایدار قرار دارد. جایی که همه طبقات دارایی ناگهان به عنوان سرمایه تنها به سمت دارایی های سخت با نوسانات قیمت فرار می کنند.

چالش ایجاد یک چشم انداز بسیار مثبت برای دارایی های سخت در لحظه ای که فدرال رزرو قصد خود را نشان می دهد، است. بازار صعودی کالاها بر چشم انداز مالی مسلط خواهد شد و چندین فلز به سمت روندهای صعودی عمده پیش می روند. مک دونالد پیش بینی می کند که طلا در 12 تا 18 ماه آینده بین 3000 تا 3500 دلار در هر اونس خواهد رسید.

آیا قدرت دلار افزایش می یابد؟

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39212

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.