• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

اسامی دریافت کنندگان ارز کالا منتشر می شود.

  • کد خبر : 37712
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
اسامی دریافت کنندگان ارز کالا منتشر می شود.

به گزارش اخبار اقتصادی، قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی وی با تاکید بر اینکه نرخ ارز در بازار غیررسمی مربوط به کالاها و واردات قانونی نیست، همانطور که بانک مرکزی تاکید کرده است، اعلام کرد: بانک مرکزی به زودی لیست دریافت کنندگان ارز کالا را برای شفاف سازی منتشر خواهد کرد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین عوامل بنیادین اقتصادی موثر بر نرخ ارز را مطلوب ارزیابی و برشمرد: بانک مرکزی در سال گذشته 70 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی و نیاز واردکنندگان با ارز ترجیحی و متوسط ​​تامین کرد. نرخ. و سیاست تامین ارز نیاز به واردکننده در دستور کار سالانه بانک مرکزی است، امروز هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که کالایی را به نرخ غیررسمی بازار وارد کرده است.»

به گزارش تسنیم، همزمان با افزایش نوسانات پولی در بازار غیررسمی پول، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی از تداوم سیاست پولی 28 هزار و 500 تومانی برای عرضه کالاهای اساسی در سال جاری خبر داد. داروها و داروها و سایر نیازهای قانونی کالا نیز با نرخ ارز مرکز مبادلات تحت پوشش قرار می گیرد.

فرزین با تاکید بر اینکه «نقد قانونی برای کالایی که ارز قابل عرضه نباشد، وجود ندارد» تاکید کرد. وی گفت: در نرخ ارز بازار غیررسمی دخالت می کنیم تا بیش از حد افزایش نیابد. شخصی که می خواهد کالا وارد کند ارز خود را از صرافی تهیه می کند. ما نباید بر اساس قیمت کالا و خدمات، نرخ غیر رسمی بدهیم. هیچکس با نرخ غیررسمی 60 هزار تومانی کالا وارد نمی کند و اینکه مدام از این نرخ ارز صحبت کنیم و آن را به اقتصاد کشور تعمیم دهیم، درست نیست.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37712

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.