• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

احتمال صعود سکه با شارژ جهانی/ پایان اختلافات در بازار طلا ؟

  • کد خبر : 39210
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
احتمال صعود سکه با شارژ جهانی/ پایان اختلافات در بازار طلا ؟

اکوایران: قیمت سکه امامی در جریان معاملات دیروز کاهش یافت. در شرایط کنونی فعالان بازار در سناریوهای مختلف حرکت قیمت سکه امامی را در روز چهارشنبه پیش بینی کردند.

اخبار اقتصادی، همانطور که در سایت اتحادیه طلا و جواهر آمده است، قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته به 40 میلیون و 400 هزار تومان کاهش یافت. اما اواسط بعد از ظهر 40 میلیون و 600 هزار تومان تعیین شد و عصر روی 40 میلیون و 500 هزار تومان بسته شد. در معاملات پس‌زمینه سه‌شنبه شب، افراد کمی حاضر به خرید سکه شدند، بنابراین این فلز گران‌قیمت داخلی در بازار شب متضرر شد.

در شرایط کنونی فعالان بازار در سناریوهای مختلف حرکت قیمت سکه امامی را در روز چهارشنبه پیش بینی کرده اند. ابتدا قیمت جهانی طلا روز سه شنبه افزایش یافت و به 2358 دلار رسید. از این رو برخی فعالان بازار می گویند احتمالا در پنجمین روز هفته قیمت ارز با توجه به شوک بازار جهانی طلا افزایش می یابد.

این در حالی است که برخی فعالان بازار می گویند مهم ترین مولفه بازار ارز نرخ دلار است. برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند بازار در روزهای پایانی ماه به دلیل نوسانات نزولی قیمت دلار با بی پولی دست و پنجه نرم می کند. به گفته این گروه، نکته مهم بازار کاهش حجم تقاضا به دلیل کمبود نقدینگی در روزهای پایانی ماه است و تا زمانی که پول وارد بازار نشود، بعید است دلار نوسان محسوسی را تجربه کند. بنابراین این گروه نظر متفاوتی دارند و معتقدند تا زمانی که دلار از فاز نزولی خارج نشود، احتمال نوسان قابل توجه قیمت ارز بعید است.

در این میان برخی معامله گران سکه از ادامه تعطیلی بازار طلا و تاثیر آن بر کاهش حجم فروش سکه صحبت می کردند. اما شایان ذکر است که مهمترین خبری که صبح امروز منتشر شد، مربوط به طلا است. حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این خصوص به صداوسیما گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با صنف طلافروشان، طلافروشان از ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت معاف شدند. شش ماه، دوره ای که ممکن است تمدید شود.” اخبار مهمی در هفته های اخیر به حواشی بازار طلای تهران پایان داده است و باید منتظر واکنش دلالان طلا به این اتفاق در جریان معاملات امروز بازار بود.

از نظر فنی بازار، مرز 40 میلیون و 500 هزار تومان برای معامله گران سکه حائز اهمیت است و در صورت باقی ماندن بالای آن، در مرحله بعد احتمال رسیدن به پله هشتم کانال وجود دارد. فوق الذکر. در غیر این صورت در صورت از دست رفتن سقف فعلی سکه، سکه می تواند به پله دوم کانال 40 میلیون تومانی بازگردد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39210

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.