• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

آیا باید منتظر افزایش قیمت مسکن در سال 1403 باشیم؟

  • کد خبر : 37087
  • ۰۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
آیا باید منتظر افزایش قیمت مسکن در سال 1403 باشیم؟

اخبار اقتصادی، سعید لطفی درباره وضعیت. بازار املاک و مستغلات وی در بهار سال 1403 با توجه به پیش بینی ها در مورد نرخ دلار گفت: لازم به ذکر است که در ابتدای سال جدید دولت نرخ تورم را به صورت رسمی اعلام می کند که این نرخ بر تمامی بازارها از جمله مسکن تاثیر خواهد گذاشت.

وی درباره رفتار بازار املاک گفت: در فروردین برای روزهای تعطیل. ایام نوروز و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان عملا بسیار ضعیف است و در اردیبهشت ماه بازار انتظار شاخص های اقتصادی از جمله نرخ تورم را دارد. لازم به ذکر است که بازار املاک بسیار ترسو است و تا زمانی که این بازار به ثبات خاصی نرسد، معامله ای در آن انجام نمی شود.

لطفی با اشاره به تجربه رکود تورمی در بازار مسکن در سال های اخیر گفت: در حال حاضر بازار مسکن در رکود به سر می برد و تعداد معاملات کاهش یافته است، اما باید توجه داشت که بازار مسکن نیز تورم را تجربه کرده است. رکود در سال های اخیر، سال های اخیر و در صورت افزایش نرخ، امسال شاهد رکود تورمی در این بازار خواهیم بود.

دبیر اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: قدرت خرید مردم از عهده قیمت های فعلی برنمی آید و در صورت افزایش قیمت های فعلی تعداد معاملات کاهش می یابد و اگرچه قیمت مسکن به دلیل عوامل زیادی افزایش می یابد، اما قدرت خرید مردم است. قدرت بیشتر از قبل کاهش می یابد. .

لطفی در خصوص تاثیر افزایش نرخ دلار بر بازار مسکن افزود: افزایش نرخ دلار قطعا بر بازار مسکن تاثیر می گذارد اما بازار مسکن تاثیر آنی را نشان نمی دهد و می توان تاثیر آن را مشاهده کرد. در بازار املاک و مستغلات بازار پس از مدتی پس از افزایش نرخ دلار.

وی تاکید کرد: دولت با سرکوب نرخ دلار در 8 ماهه سال 1402 توانست افزایش قیمت مسکن را کنترل کند اما رشد نرخ دلار در چند ماه پایانی سال گذشته مسکن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

ایلانا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37087

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.