• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

آیا اقتصاد ایالات متحده در سال جاری فرود نرم خواهد داشت؟

  • کد خبر : 34366
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
آیا اقتصاد ایالات متحده در سال جاری فرود نرم خواهد داشت؟

اکوایران: اکثریت اقتصاددانان حاضر در نظرسنجی اخیر اعلام کردند که اقتصاد آمریکا در سال جاری 50 درصد یا بیشتر شانس دارد که وارد رکود نشود.

اخبار اقتصادی، اکثر اقتصاددانانی که در نظرسنجی انجمن ملی کسب و کار آمریکا شرکت کردند، معتقدند که اقتصاد آمریکا از رکود در سال 2024 جلوگیری خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، 91 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شد، گفتند که احتمال 50 درصد یا کمتر وجود دارد که ایالات متحده در 12 ماه آینده وارد رکود شود. این در حالی است که در نظرسنجی اکتبر این احتمال 79 درصد تعیین شده بود و سال گذشته اکثر اقتصاددانان انتظار داشتند که اقتصاد کشور با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای کاهش تورم وارد رکود شود. نرخ.

افزایش آشکار خوش بینی در این نظرسنجی با سایر داده ها همخوانی دارد. از جمله معیار اعتماد مصرف کننده که هفته گذشته به بالاترین سطح در دو سال و نیم گذشته رسید. تورمی که سریعتر از حد انتظار کاهش یافته و بازار کار که بدون وارد شدن به رکود کاهش یافته است.

اقتصاددانان انتظار دارند که فروش و حاشیه سود شرکت ها در سال جاری افزایش یابد و مشکلات زنجیره تامین و کمبود نیروی کار نیز کاهش یابد، که به طور بالقوه اخبار مثبتی برای دورنمای تورم است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، افزایش نرخ بهره، بی ثباتی ژئوپلیتیکی و افزایش هزینه ها بزرگترین خطراتی هستند که این تصویر از شرایط سالم کسب و کار را تهدید می کنند.

از سوی دیگر، اقتصاددانان دریافته اند که نرخ بهره پایین، هزینه های کمتر و دسترسی بهتر به نیروی کار می تواند این چشم اندازها را بهبود بخشد.

اقتصاددان ارشد سیتی گروپ: رشد اقتصادی سالم تری در راه است

استیون وایتینگ، استراتژیست ارشد و اقتصاددان گروه مالی و بانکی سیتی گروپ، نیز در مصاحبه ای با CNBC اظهار داشت که اقتصاد جهانی برای کاهش تورم به سمت هدف و بازگشت به رشد پایدار نیازی به “فروپاشی” ندارد.

اقتصادهای بزرگ جهان در دو سال گذشته در برابر افزایش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی مقاومت نشان داده اند. این امر به ویژه در ایالات متحده که از رکود اجتناب کرده و بازار کار آن همچنان قوی است مشهود است. با توجه به سیر نزولی تورم به سمت هدف بانک مرکزی و کندی رشد، اکنون بحث ها به سمت کاهش نرخ بهره کشیده شده است.

تورم اصلی ایالات متحده در ماه گذشته به 3.4 درصد رسید، و اگرچه هنوز با هدف 2 درصدی فدرال رزرو فاصله دارد، در مقایسه با تورم ژوئن 2022 که بیش از 9 درصد بود، کاهش قابل توجهی داشته است.

سرمایه گذاران از نزدیک معیار «هزینه مصرف شخصی» را که قرار است روز جمعه منتشر شود، تماشا می کنند زیرا می تواند سرنخ هایی در مورد تصمیم فدرال رزرو برای شروع کاهش نرخ بهره ارائه دهد.

این در حالی است که برآورد اولیه رشد تولید ناخالص داخلی که روز پنجشنبه منتشر می شود حاکی از رشد 1.7 درصدی اقتصاد آمریکا در این دوره است که کمترین نرخ رشد از سه ماهه دوم سال 2022 به شمار می رود.

با این حال، به گفته ویتگ، اگر به چند سال آینده و فراتر از آن نگاه کنیم، این دوره کاهش رشد جهانی و کاهش اشتغال در ایالات متحده ممکن است بگذرد و به دوره رشد سالم‌تری منجر شود.

وی تاکید کرد: در حالی که تقاضای مازادی وجود دارد که باید از اقتصاد حذف شود، اما این نتیجه “رونق مازاد” یا “رونق” طولانی مدت نیست، بلکه محرک مالی بیش از حد دولت مربوط به بهبودی پس از اپیدمی است. از کرونا: قرار نبود دوباره اتفاق بیفتد.

به گفته وی، حجم پول در ایالات متحده طی سال گذشته 4 درصد کاهش یافته است. در حالی که دهه 1970 شاهد رشد حدود 10 درصدی در طول دهه بود و قیمت های پایه هر سال 14 درصد افزایش می یافت، این تورم پایدار است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34366

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.