• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

آمارکتس یا آلپاری؟ | فارکس تریدرها بخوانند

  • کد خبر : 37209
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
آمارکتس یا آلپاری؟ | فارکس تریدرها بخوانند

در حال حاضر دو بروکر آلپاری و آمارکتس از شناخته شده‌ترین کارگزاری‌های فارکس هستند که خدمات مناسبی را برای کاربران خود و به ویژه ایرانیان فراهم کرده اند. با وجود شباهت‌های کلی که این دو بروکر با یکدیگر دارند اما تفاوت‌های اساسی نیز بین آن‌ها وجود داشته که در این مطلب به بررسی دقیق آن‌ها خواهیم پرداخت.

معرفی بروکر آمارکتس

در سال‌های اخیر به دلیل ارائه خدمات معاملاتی مناسب از طرف بروکر آمارکتس به مشتریان ایرانی این کارگزاری بسیار نزد آن‌ها محبوبیت پیدا کرده و افراد زیادی را به خود جذب کرده است. بروکر آمارکتس نسبت به بروکر آلپاری تازه تاسیس‌تر بوده و فعالیت خود را با ثبت شرکت در جزیره سنت وینسنت از سال ۲۰۰۷ آغاز کرده است.

دفتر مرکزی این بروکر در Cook Island واقع شده و دارای یک رگوله اصلی برای مشتریان غیر ایرانی و یک رگوله برای مشتریان ایرانی است. آمارکتس از فناوری پیشرفته‌ای بهره برده و بر اساس آن مشتریان می‌توانند با استفاده از مکانیسم‌های پیشرفته STP و ECN به بازار بین بانکی دسترسی مستقیم داشته و از فناوری پیشرفته تجمیع نقدینگی بهره می‌برند. به طور کلی کارگزاری با وجود چنین فناوری‌ای مجموعه‌ی کاملی از شرایط معاملاتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های بروکر آمارکتس‌عدم دریافت سواپ بر روی کالا‌ها و شاخص است. از طرف دیگر سواپ در نظر گرفته شده برای سایر نماد‌های قابل معامله در این کارگزاری مانند فلزات اساسی، جفت ارزها و رمز ارزها نیز به اندازه‌ای است که تا ۳۰ درصد هزینه‌های معاملاتی را کاهش می‌دهد.

معرفی بروکر آلپاری

همانطور که در قبل اشاره شده بروکر آلپاری نسبت به بروکر آمارکتس قدیمی‌تر بوده و از سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را از شهر کازان روسیه شروع کرده است. با توجه به ارائه خدمات طولانی مدت این کارگزاری به ایرانیان شاید کمتر معامله‌گر یا سرمایه گزاری در ایران وجود داشته باشد که با آلپاری آشنایی نداشته باشد.

دفتر مرکزی بروکر آلپاری در موهلی واقع شده و از زمان تاسیس تا به حال فراز و فرود بسیاری را تجربه کرده است. این بروکر در سال‌های ابتدایی فعالیت موفق به دریافت بسیاری از مجوز‌های درجه یک بین المللی شد اما با بروز بحرانی فرانک سوئیس با چالش بزرگی درگیر شد تا آنجا که نهایتا مجبور به اعلام ورشکستگی یکی از بزرگترین شعب خود در انگلستان و تعطیلی شعبه آمریکای خود گردید.

اما این پایان کار نبود و با تیزهوشی مدیر عامل شرکت و تاسیس FXTM دوباره بروکر سر پا شد و با گذشت زمان توانست دوباره به جایگاه قبلی خود بازگردد.

شباهت‌های بروکر آلپاری و بروکر آمارکتس

بروکر آلپاری و آمارکتس در برخی جنبه دارای شباهت‌هایی هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ارائه حداکثر لوریج معاملاتی ۱:۳۰۰۰

در هر دو بروکر کاربران می‌توانند از لوریج تا حداکثر ۱:۳۰۰۰ در معاملات خود استفاده کنند که این موضوع می‌تواند در صورت درست استفاده شدن از آن بسیار بر افزایش سودآوری آن‌ها کمک کند.

پلتفرم‌های معاملاتی مشابه

مشتریان هر دو بروکر می‌توانند برای اجرای معاملات خود از پلتفرم‌های معاملاتی MT4, MT5 و Webtrader استفاده کنند.

راه‌های واریز و برداشت

کاربران هر دو بروکر را ههای واریز و برداشت مشابهی داشته و تنها بروکر آمارکتس دو روش بیشتر نسبت به بروکر آلپاری ارائه کرده است. در هر دو بروکر مشتریان می‌توانند از روش‌های ریالی، پرفکت‌مانی، بیت کوین، تتر و سایر رمز ارز‌ها استفاده کنند اما در بروکر آمارکتس علاوه بر این روش‌ها امکان تراکنش از طریق تاپ چنج و اسکریل نیز فراهم است.

پشتیبانی

هر دو بروکر از زبان فارسی پشتیبانی کرده و دارای پشتیبانی از طریق تلگرام نیز هستند.

قابلیت کپی تریدینگ

کاربران بروکر آلپاری و آمارکتس می‌توانند از قابلیت کپی تریدینگ استفاده کرده و درآمدی غیر فعال را تجربه کنند.

حساب‌های اسلامی

هر دو کارگزاری حساب اسلامی را در دسترس کاربرانی خود قرار داده‌اند و در صورت نیاز آن‌ها می‌توانند با فعال کردن این حساب از پرداخت بهره شبانه معاف شوند.

تفاوت‌های بروکر آلپاری و بروکر آمارکتس

بروکر‌های آمارکتس و آلپاری با وجود شباهت‌ها تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. در ادامه به بررسی این تفاوت‌ها خواهیم پرداخت.

حداقل میزان واریزی

یکی از ویژگی‌های بروکر آلپاری که باعث شده هر فردی بتواند در آن افتتاح حساب کند وجود حساب نانو با حداقل واریزی ۱ دلار است. این مقدار در بروکر آمارکتس بیشتر بوده و برای باز کردن ساده‌ترین نوع حساب در آن به حداقل ۱۰۰ دلار نیاز است.

نماد‌های معاملاتی

هر دو بروکر مورد نظر از نماد‌های معاملاتی بسیار زیادی پشتیبانی کرده اما با این حال تعدا نماد معاملاتی قابل دسترس در بروکر آلپاری بیش از ۲۵۰ نماد بوده در حالی که این تعداد در بروکر آمارکتس به بیش از ۴۰۰ عدد می‌رسد. بنابراین کاربران آمارکتس در این زمینه قدرت انتخاب بیشتری را در اختیار خواهند داشت.

حساب‌های معاملاتی

به طور کلی ۴ نوع حساب Standard، Fixed، ECN و Crypto در بروکر آمارکتس قابل افتتاح بوده که هر کدام ویژگی‌های مربوط به خود را دارند. در بروکر آلپاری تعداد حساب‌های قابل افتتاح کمی بیشتر بوده و کاربران می‌توانند ۶ نوع حساب Nano MT4، Standard MT4، Standard MT5، ECN MT4، ECN MT5 و Pro ECN MT4 باز کرده و بر همین اساس قدرت انتخاب بیشتری نسبت به کاربران بروکر آمارکتس دارند.

کمیسیون دریافتی

میزان دریافت کمیسیون در حساب‌های ecn بروکر آلپاری در هر لات معامله ۳.۲ دلار بوده و این در حالی است گه در بروکر آمارکتس مبلغ ۵ دلار بابت هر لات معامله کمیسیون دریافت می‌شود.

ورود به بروکر

در حال حاضر سایت آلپاری از طرف ایران مسدود شده و کاربران این کارگزاری برای ورود به آن نیاز به ابزار‌های تغییر IP مانند VPN. بر خلاف بروکر آلپاری کاربران بروکر آمارکتس به راحتی و بدون نیاز به تغییر IP می‌توانند وارد کارگزاری شده و از خدمات آن استفاده کنند.

راه‌های ارتباط با پشتیبانی

مشتریان بروکر آلپاری می‌توانند از راه‌های متنوع دتری نسبت به مشتریان بروکر آمارکتس با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار کنند. کاربران آلپاری امکان ارتباط از طریق تلگرام، واتس اپ، چت آنلاین، وایبر، مسنجر و ایمیل را با تیم پشتیبانی داشته در حالی که راهخ‌های ارتباطی مشتریان آمارکتس با تیم پشتیبانی چت آنلاین، تلگرام و ایمیل است.

سخن نهایی مقایسه بروکر آلپاری و آمارکتس

در این نوشته بروکر آلپاری و بروکر آمارکتس را بررسی و با یکدیگر مقایسه کردیم. هر دو بروکر جز معروفترین کارگزاری‌های فارکس بوده که خدمات معاملاتی مناسبی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. شاید انتخاب بین این دو کارگزاری کار سختی به نظر بیاید اما هر فرد با شناخت از روحیات خود و بر پایه‌ی استراتژی‌ای که دارد به راحتی می‌تواند مناسب‌ترین و منطبق‌ترین گزینه را انتخاب کرده و به دنبال آن احتمالا بازدهی بهتری نیز داشت باشد.

نکته قابل توجه آن است که هر دو بروکر سالیان بسیار زیادی است که با ایرانیان کار می‌کنند و با وجود نداشتن مجوز‌های درجه یک بین المللی اما همچنان می‌توان گفت که هر دو از اعتبار بالایی برخوردار هستند. با امید آن که مطالب فوق مفید واقع شده باشد.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37209

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.