• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

آقای فرزین چشم انداز پولی مثبت یعنی چه؟

  • کد خبر : 34724
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
آقای فرزین چشم انداز پولی مثبت یعنی چه؟

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از خبرآنلاین، در قدیم مردی بود که از اول صبح تا آخر شب در محضر همه اولیای الهی قسم می خورد: «من آدم خوبی هستم و دستانم پاک است و به مال مردم اهمیت نده» و به هر حال سعی می کرد اعتماد کند تا مردم را به سمت خود جذب کند، اما متأسفانه هر بار که چیزی در آن مکان گم می شد، صاحب مال به سراغ آن مرد می رفت و به طور اتفاقی مال خود را پیدا می کرد. به او. خب فردای آن روز آن بنده خدا خیلی شدیدتر قسم خورد و بر پاکی و خوبی خود اصرار کرد، اما نمی دانم چرا باز هم مردم به او اعتماد نکردند و او را صادق و پاک نمی دانستند. ظاهراً شاید به این دلیل بود که دیدند کار آن مرد با حرفش در تضاد است.

البته این را هم بگویم که هرکس به ماجرای فوق فکر می کند، حتی کوچکترین ارتباطی با اظهارات اخیر رئیس جمهور محترم دارد. بانک مرکزی بله، مجبور خواهید شد.

همین الان که نام رئیس جمهور بر سر زبان ها افتاده، ای کاش یکی از خبرنگاران بسیاری از خبرگزاری ها به نام کتصرالله زحمت می کشید و از رئیس جمهور محترم می پرسید «چشم انداز مثبت پولی» یعنی چه؟

آیا این بدان معناست که با نرخ تورم فعلی، قیمت ارز همچنان کنترل خواهد شد؟

یا قرار است نرخ تورم کنترل شود؟

در این صورت کسری بودجه مشاهده شده در برنامه اخیر ارائه شده به مجلس از کجا تامین می شود؟

اگر قرار است با خلق پول کسری بودجه را جبران کنید، چگونه می توانید تورم را کنترل کنید؟

و اگر قرار باشد با وجود تورم، با چند برابر شدن ارز، قیمت ارز را کنترل کنیم، علاوه بر فسادی که ایجاد می‌شود و زیان‌هایی که به اقتصاد کشور وارد می‌کند، آیا این کار در بلندمدت یا حتی میان‌مدت امکان‌پذیر است. ? مدت، اصطلاح؟

آیا تا به حال در این 45 سال امکان تکرار آن وجود داشته است؟

و اگر حرفی که می خواهی با این حرف ها بزنی جلب اعتماد مردم است، هرچه می خواهی بگو، حتی اگر حرف های بد بزنی، هر چند شک دارم مردم حرف هایت را باور کنند، البته تقصیر تو نیست، تقصیر شماست افرادی هستند که دیر باور می کنند.

شاید به همین دلیل است که روزنامه محترم در صفحه 3 روز شنبه 18 بهمن ماه در همان صفحه ای که با تیتر «چشم انداز ارز کشور برای سال آینده مثبت است»، دو تیتر دیگر آمده است، یکی: «افزایش ادامه دارد. قیمت ارز و سکه در بازار» و دیگری: نرخ تورم دی ماه 43.6 بوده است.

* علی اصغر سمیعی، کارشناس اقتصادی

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34724

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.